بروز اختلال در دریافت شبکه های دیجیتال صدا و سیما و قطعی مکرر آن در شهرستان نیر موجب نارضایتی مردم شده است.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۶۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، سیستم دیجیتال تجربه ای جدید در عرصه تماشای تلویزیون بوجود آورد و در این سیستم افزون بر ایجاد امکان ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر، کیفیت صدا و تصویر نیز بهبود یافته است.

قابلیت ارائه تعداد شبکه های بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ، راهنمای الکترونیکی برنامه ها، اطلاعات اضافی در کنار تصاویر، زبان دوم مانند شبکه آی فیلم، پیام نما با کیفیت بالاتر و خدمات ویژه نابینایان و ناشنوایان از امکاناتی است که در سیستم دیجیتال تعریف شده است.

اما این روزها دریافت این شبکه ها در شهرستان نیر با اختلال مواجه شده است به نحوی که دریافت اغلب این شبکه ها با اختلال و قطعی مکرر مواجه بوده و این موضوع باعث نارضایتی و گلایه مردم شده است.

بعد از گذشت مدت ها هنوز هم شبکه های دیجیتالی در نیر قطع می شود و گاهی اوقات این قطع شدن ها به چندین ساعت می رسد یا اینکه تعدادی ازشبکه ها قطع می شود و این امر سبب نارضایتی مردم شهرستان شده است به طوریکه بعضی ها گیرنده دیجیتال خودشان را قطع کرده و به تلویزیون آنالوگ روی آورده اند.

گفتنی است قطع مکرر شبکه های دیجیتال با توجه به برنامه های متنوع و سرگرم کننده آنها، بستر مناسبی را برای استفاده گسترده از گیرنده های ماهواره که نقض صریح قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تلقی می شود، فراهم می سازد لذا شهروندان نیری امیدوارند با پیگیری های مسوولان شهرستان و مساعدت صدا و سیمای مرکز اردبیل، این مشکل برای همیشه رفع شود و منطقه را از پیامدهای فرهنگی نامناسب شبکه های ماهواره ای مصون سازد.


ارسال نظرات