غلامرضا آشنا گفت: از مسئولين تقاضا دارم كه بازاري براي فروش محصولات راه بيندازند كه ما دغدغه فروش را نداشته باشيم .
کد خبر: ۸۷۲۶۷۶۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا آشنا کارآفرین طبسی  اظهارداشت:متولد سال 1344هستم، در دوران دفاع مقدس مدیر مالی تیپ های 88 زرهی سیستان و انصارالرضا(ع) خراسان بزرگ بودم و یک سال بعد از جنگ برای زندگی به شهرستان طبس آمدم.

وی در مورد چگونگی شروع به کارش گفت: از دو سال پیش با خرید 50 راس شتر مرغ و جوجه شتر مرغ کارم را شروع کردم و اکنون به کار پرورش شتر مرغ مشغول هستم .
آشنا افزود: کار پرورش شترمرغ در سه مرحله انجام می شود. در مرحله اول جوجه 35 روزه خریداری می شود، در مرحله دوم به مدت هشت ماه جوجه ها پرورش داده می شوند و در مرحله سوم به کشتار می رسند و به بازار تحویل داده می شوند.
این کارآفرین طبسی ادامه داد: برای محل نگهداری و پرورش شتر مرغ مزرعه ای 10 هزار متری دارای موتور آب و برق و تاسیسات بنا کردم و در آن پرورش بز ثامن که نژاد جدید و شیری از بز است را نیز دارم.
وی اضافه کرد: در گوشه دیگری از این مکان پرورش مرغ تخم گذار محلی را دارم و در کنار آن چهار سال است 200 درخت نخل خرما و زیتون کاشتم که فضای سبز این زمین را تشکیل می دهد و امسال نیمی از آنان به محصول نشسته است.
آشنا با بیان اینکه تنها با توکل به خدا این کار اقتصادی را شروع کردم اظهارداشت: کار و تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه نیاز به همت و تلاش دارد که باید آستین ها را بالا زده و فرمان ولی فقیه را اطاعت کنیم.
این کارآفرین بسیجی خاطرنشان کرد: به طور مستقیم برای 3 نفر و به طور غیرمستقیم برای 7 تا 10 نفر ایجاد اشتغال شده است. فرزندم نیز با داشتن مدرک فوق لیسانس با من همکاری جدی و مستمری دارد.
وی ابراز داشت: با وجود اینکه نیازی به کار و درآمد ندارم و خودم و خانواده از لحاظ مالی تامین هستیم اما روحیه کار و تلاش و علاقه زیاد به کار تولیدی در من انگیزه ای بوجود آورده که می خواهم تا می توانم برای مملکت خود مفید باشم.
این پیشکسوت بسیجی عنوان کرد: با حمایت های بسیج سازندگی و با توجه به شناختی که مردم شهرستان دارند تاکنون محصولات ما به خوبی فروش رسیده است و از کار خود راضی هستیم .
وی با اشاره مشکلات عمده ای که بر سر راهش وجود دارد گفت: با توجه به اینکه گوشت شترمرغ جدید و کمی گران تر از سایر گوشت ها است؛ هنوز در سبد غذایی خانواده ها جای خود را پیدا نکرده است.
آشنا تاکید کرد: از مسئولین تقاضا دارم که بازاری برای فروش این محصول راه بیندازند که ما دغدغه فروش را نداشته باشیم .
وی ادامه داد: از طرف دیگر ظرفیت کاری، فضا و امکانات ما خیلی بالاتر از این است اما با تمام ظرفیت موجود کار نمی کنیم و چنانچه بازار فروش در خارج از شهرستان برای ما ایجاد شود می توانیم ظرفیت تولیدمان را بالا ببریم.
این کارآفرین طبسی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که امسال که طبق دستور رهبر معظم انقلاب، دولت عزم خود را برای تحقق اقتصادمقاومتی جزم کرده ، برای گسترش کار تولیدی که امکان و توان آن وجود دارد، مسئولین بیشتر حمایت کنند.
وی اظهارداشت: در حال حاضر پرورش یکصد شترمرغ را داریم اما در صورت حمایت مسئولین و زمینه سازی های لازم برای پرورش 300 قطعه ظرفیت، توانایی و زیرساخت ها مهیا است .
این پیشکسوت دفاع مقدس خطاب به جوانان گفت: جوانان ما اولین بهانه آنان برای راه اندازی کار تولیدی این است که سرمایه ندارند یا کم دارند اما باید از کم شروع کنند و از درآمد تولیدات خودشان کار را گسترش دهند که سال به سال تولیدات خود را بالا ببرند تا به حد انتظارشان برسد.
آشنا عنوان کرد: متاسفانه جوانان ما ریسک پذیر نیستند و به پشت میز نشینی علاقه دارند.
وی جوانان را به کارهای تولیدی مانند پرورش دام و طیور و قالی بافی تشویق کرد و افزود: شروع هر کاری سخت است اما با توکل به خدا و پشتکار می توانند روزی حلال کسب کنند و از زندگی خود لذت ببرند .
حمیده آشنا همسر آقای آشنا نیز اقدام به راه اندازی کارگاه بافندگی فرش دست باف ابریشمی در منزل کرده است که در کنار شریک زندگی خود و همپای او در زمینه اقتصادمقاومتی و اطاعت از فرمان ولی فقیه تلاش روز افزون داشته باشند.
منبع: بسیج سازندگی خراسان جنوبی
ارسال نظرات