خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: با هدف معرفی شهر قزوین از نگاه هنرمندان کشور برگزاری این جشنواره کلید خورد و با استقبال بسیار خوبی که از سوی عکاسان استان و کشور مواجه شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۶۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، وزیری نژاد،مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی عکس ویژه اجلاس جاده ابریشم اذعان کرد: ترغیب عکاسان و شهروندان برای عکاسی از موضوعات شهری، ثبت عکاسانه زیبایی های کنونی شهر قزوین، افزایش حس تعلق به شهر و جاذبه های شهر قزوین، استفاده از ظرفیت عکاسان معاصر و نگاه شهروندان به منظور شناخت نقاط قوت و ظرفیت های شهر قزوین از جمله اهداف برگزاری اولین جشنواره ملی عکس قزوین است.

وزیری نژاد افزود: در این جشنواره در بخش عکاسی حرفه ای هزار و 573 قطعه عکس از  192 عکاس و بخش تلفن همراه  702 اثر از  185  از هنرمندان ۱۴ استان کشور به دبیرخانه ارائه شد که پس از داوری منتخبان ۵۲ اثر به مرحله پایانی راه یافت.

وی اظهار کرد:عکاسی به عنوان یک هنر تاثیرگذار می تواند در معرفی قزوین و ظرفیت های آن تعیین کننده باشد.

این مسئول متذکر شد: با هدف معرفی شهر قزوین از نگاه هنرمندان کشور برگزاری این جشنواره کلید خورد و با استقبال بسیار خوبی که از سوی عکاسان استان و کشور مواجه شدیم انگیزه ما برای تداوم این کار بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: اگر از نگاه تیزبین هنرمندان عکاس بتوانیم آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی، طبیعی و چشم اندازهای استان قزوین را معرفی کنیم گامی در مسیر توسعه گردشگری برداشته خواهد شد و می توانیم این شهر تاریخی را نه تنها در سطوح ملی که در فرامرزها نیز مطرح کنیم.

این مسئول افزود:چند سالی است که با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر معرفی ظرفیت های نهفته در شهر آغاز شده و حتی طرح های توسعه شهری نیز با نگاه توسعه گردشگری اجرا می شود که در این راستا با بهره گیری از مشاوران با تجربه به نتایج خوبی رسیده ایم.

وزیری نژاد اظهارداشت: قزوین با ۵۴ سال قدمت پایتختی ظرفیت های فراوانی دارد که باید به مردم شناسانده شود و دراین راستا به این باور رسیده ایم که قزوین باید به مقصد گردشگری تبدیل شود به همین دلیل از شش سال پیش برنامه های مردمی تدوین و تهیه شد و عملیات توسعه زیرساختها مشخص و آماده شد و اگر امروز تقاطع غیر هم سطح، مرکز تجاری و یا فرهنگی ساخته می شود با نگاهی چند جانبه است تا همه نیازهای شهری و گردشگری را نیز تامین کند و جوآبگوی اینده نیز باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: باید قزوین برای سرویس دهی و خدمات رسانی به ۴۰ میلیون نفر جمعیت اطراف خود آماده شود به همین دلیل باید به این شهر رونق بخشیم و بتوانیم نقش فعالتری در بخش های مختلف ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: تعمیر ابنیه تاریخی از جمله سرای سعدالسلطنه با کمک شهرداری قزوین در راستای بستر سازی برای جذب گردشگر است تا بتوانیم در فصول مختلف ظرفیت های شهر قزوین را معرفی کنیم که استفاده از ابزار هنر مانند عکس و فیلم بسیار ضروری است.

وزیری نژاد تصریح کرد: هنر عکاسی در ردیف هنرهای مهم و تاثیرگذاری است که می تواند با همه مردم ارتباط برقرار کرده و بدون محدودیت در معرفی مناطق تاریخی و طبیعی نقش زیادی ایفا کند.

به گفته مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آثار برگزیده در نمایشگاهی در هفته قزوین ، 5 تا 11 شهریور ماه در سرای تاریخی سعد السلطنه به نمایش در می آید .

بر اساس این گزارش،در این مراسم پس از قرائت بیانیه هیئت داوران منتخبان بهترین عکس ها در دو بخش عکاسی با تلفن همراه و دوربین حرفه ای معرفی شدند و عکاسان برتر بدین شرح انتخاب شدند:

کوچکترین عکاس این جشنواره «محمد حسام یوسفی» بود که تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به خود اختصاص داد،در بخش «مجموعه عکس» مهری رحیم زاده به عنوان هنرمند برتر معرفی شد.

در قسمت عکاسی با تلفن همراه «رضا اسدی» به عنوان رتبه اول معرفی شد و تندیس، لوح تقدیر و ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی را به خود اختصاص داد،«امیر مافی بردبار» مقام دوم و تندیس، لوح و ۴۰۰ هزار تومان جایزه نقدی را دریافت کرد و رتبه سوم این بخش از جشنواره را علی صفری به خود اختصاص داد و تندیس، لوح و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی گرفت.

در بخش عکاسی با دوربین «شیوا کاکاوند» اول شد وتندیس، لوح تقدیر و جایزه یک و نیم میلیون تومانی را دریافت کرد،«خشایار فاضل کاشانی» دوم شد و جایزه یک میلیون تومانی و تندیس و لوح را گرفت و «لیلا نخلبند» از تهران هم سوم شد و تندیس و لوح تقدیر و جایزه ۵۰۰ هزار تومانی را از آن خود کرد.

همچنین در بخش نگاه ویژه شهردار قزوین به «فرهاد صفری» از خبرگزاری مهر یک سکه تمام اهدا شد و «مهران مافی» و «زیبا حسینی»  نیز نیم سکه بهار آزادی دریافت کردند.

داوری عکس های رسیده توسط مهدی وثوق نیا، تورج خامنه زاده و حسین رحمانی صورت گرفت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها