کاروان زیر سایه خورشید شامگاه شنبه بیست و سوم مرداد ماه 95 در استقبال پرشور و چشم نواز مردم، وارد رودان شد و عاشقان و شیفتگان آل الله در بارش متواتر اشک، گل و گلاب و در نوای دل انگیز سلام و صلوات؛ پرچم حرم امن و کبریایی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را چون نگینی در برگرفتند.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۸۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

رودان ولایی در این ساعات سراسر نور و معنویت، حال و هوای عجیبی داشت، این روز دگر بار؛ رایحه دل انگیز مهر و عطوفت در ذهن کائنات؛ هستی یافت.

در هنگامه ظهور رأفت و طلوعِ عطوفت؛ قلب های مهربان و صمیمی مردم شهرستان رودان میزبان کاروان زیر سایه خورشید؛ کاروان خدام و پرچم حرم و گنبد نورانی و کبریایی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بود.

امروز چشمان زمان و زمین شور، شعور و معرفت عاشقان مشتاقی را به نظاره نشسته بود که به شوق بوئیدن شمیم دلنوازی از کوی یار و تبرک و تیمن جستن از نشانه ای از حرم دوست از راه های دور و نزدیک، راهی سفر عشق و معرفت شده بودند و پروانه وار حول این نشانه عظیم می چرخیدند.

عاشقان ولایت در شهرستان رودان در هنگامه توسل و نیایش بر پرچم متبرک گنبد و بارگاه؛ نام آشنای غریبستان مرو؛ بوسه عشق زدند و این نشانه عظیم را سرمه و توتیای چشم ساختند.

امروز دگر بار شکوفه های دل انگیز 'السلام ای حضرت خورشید، آقا، السلام' از حنجره عطشان عاشقان و دلسوختگان تا عرش الهی روئیدن گرفت و جای جای رودان؛ بهشت جنوب، سرشار از شمیم عطر رضوی شد و قلب ها و جان ها در نوای خوش یا رضا (ع)، شور و طراوتی دوباره یافتند.

عاشقان و شیفتگان آل الله در رودان ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دگر بار با پرچمدار عزت و آزادگی، تجدید عهد و پیمان کردند.

پرچم مقدس و متبرک حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) پیش از ورود به شهر رودان؛ میهمان قلب های پاک و باصفای عاشقان و شیفتگان آل الله در بخش های جغین، بیکاه و مرکزی بود و جای جای بهشت جنوب؛ سرشار از شمیم عطر رضوی شد.

در این آئین معنوی مردم ولایی با گل و گلاب، دود کردن اسپند و قربانی کردن؛ در نوای خوش و گوشنواز سلام و صلوات به استقبال خادمان حرم سلطان توس، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)؛ سلاله پیامبر رحمت و مهربانی رفتند.

مسجد صاحب الزمان (عج) ناصرآباد جغین، مسجد امام خمینی (ره) جغین شمالی، روستاهای برنطین، پانهر، کهنشوئیه، حسینیه پاکوه (اشکنانی) بیکاه، گلزار شهدای روستای اسلام آباد، حرم مطهر امامزاده شاه قطب الدین حیدر (ع)، مسجد حضرت اباالفضل (ع) رودان و حرم مطهر و نورانی امامزاده سید سلطان محمد (ع) میزبان کاروان زیر سایه خورشید، خدام و پرچم حرم مطهر و کبریایی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در شهرستان رودان بود.

مردم شهرستان رودان پس از یک روز میزبانی؛ شامگاه شنبه در جوار بارگاه امامزاده سید سلطان محمد (ع) با اشک دیده و در بارش متواتر نور و معنویت، با پرچم مقدس حرم مطهر و نورانی حضرت امام رضا (ع) وداع کردند.

چشمان تر و نمناک مردمان ساده دل رودان تاب وداع ندارد اما چه می شود کرد؛ این نشانه عظیم باید دست به دست و سینه به سینه در جای جای این کره خاکی بچرخد و مرهم دل های زخم خورده و عاشق بشود.

مولای ما ممنون که حسرت به دلمان نگذاشتی و فرصتی ارزانی داشتی تا در شب میلاد خجسته و سراسر نور و رحمتت؛ دگر بار پرچم بارگاه با عظمت و کبریایی ات؛ توتیای چشمانمان شود و نفس هایمان به حال و هوای حرمت؛ گره بخورد.

آقا جان از زمانی که پرچم سبز بارگاهت در هوای شهرمان رودان به اهتزاز در آمده بی اختیار اشک شوق می ریزیم، به خود می بالیم و این غزل حافظ در روح و جانمان جاری است.

«ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار/ ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار/ نکته ای روح فزا از دهن دوست بگو/ نامه ای خوش خبر از عالم اسرار بیار/ تا معطر کنم از لطف نسیم تو مشام/ شمه ای از نفحات نفس یار بیار/ گردی از رهگذر دوست به کوری رقیب/ بهر آسایش این دیده خونبار بیار»

ای وارث دُرّ کرم و گنج سخاوت و بخشش، ما زادگان روزگار غیبت؛ کام خود را با حلاوت ظهور شیرین کرده ایم، بیش از هزار سال است که چشمان منتظرمان در افق های دور دست، طلوع خورشید دیگری را به انتظار نشسته است بیا و در این حال خوش و در نوای خسته عاشقان فرج، ظهور ' موعود' را برای بشریت طلب کن.


ارسال نظرات