مدیرکل حمل و نقل استان زنجان:

سامان‌دهی فعالیت وانت‌بارها در محورهای برون‌شهری در استان زنجان

در حال حاضر 56 دستگاه وانت‌بار مشغول فعالیت هستند و از ابتدای آبان‌ماه تردد آنها در محورهای برون‌شهری سامان‌دهی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۲۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حمل و نقل استان زنجان گفت: ۸۳ درصد از مینی‌بوس‌ها و یک هزار و ۲۴۵ دستگاه کامیون در استان زنجان فرسوده است.

ایرج دست‌نشان افزود: سهم استان زنجان از تعداد وسایل نقلیه باری 4 هزار و 862 دستگاه است که از این تعداد یک هزار و 245 دستگاه کامیون فرسوده است.

وی عمر متوسط ناوگان باری استان زنجان شامل کامیونها را 16.31 سال عنوان کرد و اظهار داشت: 25.61 درصد از این دستگاهها فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان عمر متوسط وانت‌بارها را نیز 7.16 سال برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر 56 دستگاه وانت‌بار مشغول فعالیت هستند و از ابتدای آبان‌ماه تردد آنها در محورهای برون‌شهری سامان‌دهی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 613 دستگاه خودروی سواری و 324 دستگاه مینی‌بوس در پایانه‌های استان زنجان ابراز کرد: 14 دستگاه از خودروهای سواری و 270 دستگاه معاول 83 درصد از مینی‌بوسها فرسوده هستند.

دست‌نشان ابراز کرد: 169 دستگاه اتوبوس در استان زنجان مسافران را جابه‌جا می‌کنند که 24 وسیله معادل 14 درصد از آنها فرسوده بوده و عمر متوسط این ناوگان نیز 9.66 سال گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه عمر متوسط خودروهای سواری 9.95 سال است بیان کرد: مینی‌بوسها دارای میانگین سنی بالای بوده و عمر متوسط آنها رقمی معادل 27.81 سال به ثبت رسیده است.

با تأکید بر نوسازی ناوگان فرسوده به منظور ارتقای ایمنی و کیفیت گفت: بیشترین میزان بارگیرهای ثابت و غیرثابت در محدوه سنی و عمر متوسط دستگاهها بین شش تا 10 سال قرار دارند که تعداد آنها یک هزار و 446 وسیله است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان دست‌نشان در مورد ساماندهی تردد وانت‌بارها خاطر نشان ساخت: این طرح به منظور ایجاد نظم و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور اجرا و طبق آن شرایط فعالیت رانندگان حمل و نقل کالای سبک برون شهری بر اساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل برون شهری و روستایی در نظر گرفته می‌شود

ارسال نظرات