خبرهای داغ:
خوشبختی ما این است که دین کاملی داریم ؛ و دین ما بهترین سلاح این جنگ را که همان نماز است ، به ما عرضه میکند.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۴۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، پایگاه وبلاگ نویسان استان کرمانشاه بصورت دوره ای بسته ای تحت عنوان " ویترین وبلاگی " از وبلاگهای برتر این سایت تهیه و در معرض دید شما مخاطبین قرار می دهد. بی شک مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی استان کرمانشاه وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظرو عضویت در سایت یا در زیر همین مطلب یا از بخش ارسال آدرس وبلاک و لینک مطلب خود را ارسال نمایند.
 

 

 

اللهم ارزقنا هذا الحصر... /یاداشت مسلم معین

 

وبلاگ " پاتاق نیوز " نوشت :

 

به گزارش "پاتاق نیوز"در حالی که در مهدی کروبی در حصر خانگی به سر می برد اما نامه ای را برای جناب رئیس جمهور نوشته که در این زمینه فعال رسانه ای کرمانشاهی ، مسلم معین در این زمینه یاداشتی را مرقوم داشتند که:

 

 "اللهم ارزقنا هذا الحصر" امروز دعای بسیاری از مردمی است که در دولت روحانی قدرت خرید خود را از دست داده اند.

 خانواده هایی که بعضا با داشتن بیماران خاص، مشمول قطع یارانه هم شده اند در خواب خود نمی بینند که صدای آنها آنگونه که محصوری! مانند کروبی برای رئیس جمهور نامه می نویسد به رئیس دولت سرمایه دارها برسد.

بیماران مظلوم مناطق مرزی کشور  که هنوز گوششان صدای توپ و تانک و گلوله دشمن می شنود، امروز با بدترین نوع امکانات و رفتارها در بیمارستانهایی که به گاراژ شبیه است تا مریضخانه معالجه می شوند، در حالی که حکیم باشی و جراح آقایان و خانمهای سران براندازی 88،  وزیر بهداشت کابینه آقای روحانی است. وقتی وزیری که باید طرح تحول سلامت مردم برایش مهم باشد، ساعت ها با آب مروارید چشم چند ضد انقلاب ور می رود؛ آیا مردم بی بضاعتی که چشمشان به تدبیر دولت است نباید آرزو کنند که مسئولین دولتی این چنین آنها را محاصره کنند؟

 

ادامه مطلب را بخوانید....

***********************************************

 

آثار استغفار و توبه

وبلاگ " پردیس " نوشت :

 

در آیات قرآنی برای استغفار و توبه و به ویژه «استغفرالله ربی و اتوب الیه» آثاری بیان شده که شامل رفع بلا و برداشتن آن، دفع بلا و نیز جلب نعمت و رحمت الهی است. در آیات سوره هود بیان می شود که پیامبران الهی از مردم می خواهند تا این گونه عمل کنند تا به این آثار دست یابند.
از جمله این آثار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. افزایش ثروت و برخورداری از برکت الهی با ریزش برکات آسمانی و نزولات .(هود، آیه 52)
2. افزایش قوت و قدرت: افزایش قوت و نیرویی که زمینه ساز قدرت انسان است؛ زیرا تا انسان قوت و نیرو نداشته باشد، توانایی و قدرتی برای انجام یا ترک کاری نخواهد داشت. بنابراین با استغفار و توبه می توان به این آثار دست یافت.(هود، آیه 52)
3. تقرب الی الله: برای رسیدن به مقام قرب الهی یکی از بهترین راه هایی که پیامبران بیان کرده اند، همین استغفار و توبه است.(هود، آیه 61)
4. اجابت دعا: بر اساس آموزه های قرآنی، تقرب خود زمینه ساز اجابت دعا و حتی مستجاب دعوت شدن است. این از دیگر آثاری است که برای استغفار و توبه در قرآن بیان شده است.(هود، آیه 61)

 

ادامه مطلب را بخوانید...

***********************************************

 

قدرت هوشمندانه یا ذلیلانه!!!!!

وبلاگ " وزنه سیاسی " نوشت :

 

به نام خدا و برای خدا

حاج حسن روحانی در روز فناوری هسته ای مطالب غیر منطقی و دشمن پسند زیادی بر زبان جاری کرد که به بخشهایی از آن پرداخته شد. در این بخش به بررسی این سخن رئیس جمهور می پردازم که گفت: «ما می‌دانیم گاهی قدرت نرم و گاهی قدرت سخت موثر است، ما معتقد به یک قدرت هوشمندانه هستیم و قبول داریم که روزگار، روزگار همه‌چیز است، اما درعین حال ما برای هیچ کشوری تهدید نیستیم.»

اینکه جناب روحانی به قدرت هوشمندانه اعتقاد دارد، حرفی است که می شود هر نوع برداشتی کرد، اما عملکرد ایشان در پرونده هسته ای و برجام، بر اساس تفکر کدخدا پذیری و ذلت پذیری و دادن امتیاز فراوان به آمریکا هوشمندانه بوده! و یقیناً این ذکاوت!، تدبیر و هوشمندی دولت اعتدال از سوی کدخدا(آمریکا) و انگلستان بی پاسخ نمانده و شاید حمایت هوشمندانه شبکه بی بی سی انگلیس از لیست انتخاباتی 7 اسفند 94 جناب روحانی و رفسنجانی در همین راستا بوده است.

*************************************************

 

رابطه ثروت و طغیانگری

 

وبلاگ " پردیس " نوشت :

 

در آیات قرآنی به رابطه ها و نسبت ها توجه خاصی شده است؛ زیرا این رویه به آدمی می آموزد که نوعی رابطه تاثیرگذار میان دو یا چند چیز وجود دارد، هر چند که این رابطه تاثیرگذار در حد و اندازه رابطه عِلیّ و معلولی نباشد؛ اما به عنوان متغیر می بایست مد نظر و توجه قرار گیرد.
از جمله این رابطه ها می بایست به رابطه ثروت و طغیانگری اشاره کرد. خداوند در آیه 27 سوره شوری می فرماید : اگر خداوند برای بندگانش رزق را بسط می داد و فراوان می کرد، هر آینه بندگان در زمین بغی و طغیان می کردند؛ ولی خداوند روزی را به میزان آن چه خود می خواهد به تدریج فرو می فرستد؛ زیرا خداوند به بندگانش خبیر و بصیر است.
در این آیه به روشنی به رابطه دو متغیر ثروت و طغیان اشاره شده است. کسی که از رزق و روزی فراوان بهره مند شود، گرایش به طغیان گری می یابد و محدودیت ها و خطوط قرمز را کنار می زند و از جاده حق و عدالت بیرون می رود. خداوند به عنوان خالق نسبت به رفتارها و صفات بندگانش آگاهی کارشناسانه و خبیرانه ای دارد و هم به پیامدهای اعمال و رفتار ایشان آگاهی و علم بصیرتی داشته  و می داند به معنای می بیند که چگونه به تباهی می روند.

 

ادامه مطلب را بخوانید...

**************************************************

 

برجام همانند ابر نیست!!!

وبلاگ " وزنه سیاسی " نوشت :

 

به نام خدا و برای خدا

آقای روحانی یک بار، برجام را از طرف خدا دانست و در وقت دیگر، برجام را آفتاب تابان خواند! و در تاریخ 8 اردیبهشت 94 گفت: "تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند." ظاهراً حاج حسن دچار نسیان گردیده و یادش نمی آید که در 24 اردیبهشت 74 گفته بود "باید از تحریم های آمریکا خوشحال باشیم" اما مجدداً در سال 95 دچار فراموشی افراطی شد و در روز فناوری ملی هسته ای برجام را  فرصت دانست و اظهار داشت: «فرصتی که برجام برای ما به وجود آورده، دائمی و ابدی نیست، همان‌طور که ابر بالای سر ما دائم نمی‌ماند و عبور می‌کند.»

 

ادامه مطلب را بخوانید....

***************************************************

 

فلش فکری هاشمی رفسنجانی به کدام سو!!!!!

به نام خدا و برای خدا

وقتی کتاب خاطرات، گفتار، دوران زندان، تفریحات، مسئولیت در جنگ، فرزندان و خاندان هاشمی رفسنجانی مورد بررسی قرار می گیرد، دلبستگی به قدرت و یا ژن قدرت طلبی در وجود ایشان موج می زند و لذا فلش فکری هاشمی رفسنجانی همیشه به سمتی تمایل پیدا کرده که منبع قدرت در آنجا قرار داشته است. پس می شود گفت؛ که خط فکری هاشمی رفسنجانی بخاطر بهره مندی از زندگی اشرافی، با اخلاق و منش حوزه و علمای دینی فاصله زیادی دارد و از تفکرات نیکلا ماکیاول و لیبرالها برای تصاحب قدرت استفاده می کند و به همین علت، هاشمی رفسنجانی در قبل از انقلاب، از مدافعان سرسخت سازمان مجاهدین خلق بوده! و در مقطعی انقلابی سخن گفته و روز دیگر در گفتار و رفتار به سمت جریان چپ سوسیالیستی متمایل شده و از سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که برخی از آنان متهم به شهادت رساندن شهیدان رجائی و باهنر هستند و بعضاً از کشور متواری شده اند، حمایت نموده! و زمانی هم مدافع جریان راست سنتی گردید. در دوران دفاع مقدس، علی رغم داشتن نمایندگی امام در جنگ، به همراه حسن روحانی مجمع عقلا را در مقابل استراتژی جنگی امام خمینی سازماندهی می کنند و با آمریکاییها جلساتی برگزار می نمایند

ادامه مطلب را بخوانید....

***************************************************

 

نماز سلاح مبارزه با جنگ نرم/+پوستر

وبلاگ " افسران جوان جنگ نرم " نوشت :

 

وبلاگ جنگ نرم :خوشبختی ما این است که دین کاملی داریم ؛ و دین ما بهترین سلاح این جنگ را که همان نماز است ، به ما عرضه میکند .کسانی که نمازهایشان را مرتب ادا میکنند ، تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب میکنند .برای خواندن بقیه مطالب و دانلود پوستر با کیفیت عالی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...

برای دانلود پوستر با کیفیت عالی اینجا کلیک کنید (دانلود کنید)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وبلاگ جنگ نرم نوشت :

بهتر است در مقدمه بحث را از نظر تاریخی بررسی کنیم :

کشور عزیز و سربلند ما در طول ادوار مختلف تاریخی همواره دشمنان زیادی را متوجه خود کرده است . این مسئله علل فراوانی دارد که از مهمترین آنها میتوان به مذهب و منابع انرژی طبیعی موجود در ایران که بسیار ارزشمند است ، اشاره کرد.

ازسوی دیگر پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران بر شمار بدخواهان این دیار افزوده شد و ابر قدرتها و دشمنان اسلام ( با توجه به اینکه ایران با رهبری امام خمینی مرکزیت خاصی در دنیای اسلام پیدا کرد ) در هدف نابودی و غارت اموال ملی ما بر آمدند ؛ که نتیجه ی آن هشت سال جنگ تحمیلی برای مردم ما شد ؛ ولی با شکیبایی ، توکل بر خداوند و شهادت در راه خدا موفق به شکست دشمنان شدیم .

امروزه به لطف ایزد منان ایران از قدرت نظامی فوق العاده ای برخوردار است ، و با توجه به اینکه دشمنان از این موضوع مطلع هستند و به آنها ثابت شده است که کشتار، نه تنها روحیه ی مردم ما را افسرده نمیکند بلکه شوق به شهادت و جهاد در راه خدا را در آنها بیشتر میکند ، از حمله ی نظامی به ایران پرهیز میکنند .

 

ادامه مطلب را بخوانید...

******************************************

 

خـانـه ی تنهــایی

 

وبلاگ " بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن " نوشت :

 

نگاهی به تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید    ( 1073   

آدرس این وبلاگ در تلگرام  َ        

https://telegram.me/adabvaerfan

ســوره 20 : طـه ( مـکّــی ـ 135 آیه دارد ـ جزء  شا نزدهم ـ صفحه 312 )

 

( قسمــت سیـزدهـــم)

 

خـانـه ی تنهــایی

 

 

 ( جزء شانزد هــم صفحــه 315 آیه 55   )

بسم الله الرحمن الرحیم 

مِنْهَا خَلَقْنَاکُمْ وَفِیهَا نُعِیدُکُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُکُمْ تَارَةً أُخْرَى

   ترجمــه لفظــی آیــــه شریفـه :

از این [زمین] شما را آفریده‏ ایم در آن شما را بازمى ‏گردانیم

و بار دیگر شما را از آن بیرون مى ‏آوریم

 

 

 نگاهی ادبی و عرفانی به آیــه :  

 

... وَ مِنْهَا نُخْرِجُکُمْ تَارَةً أُخْرَى

گویند : آدمی هم قالب است ، هم ودیعه !

تن هـــــــا همه قالب انــــــد ،

و روح هــــــــا همه ودیعــــــه !

نسبت قالب ها به خـــــــــاک است ،

و نسبت روح هــــــــــا به قُـرب جــــــلال ،

قالب ها را به فضل و لطف خود می پروراند ،

و روح ها را به کشف جلال و لطف جمال می پروراند !

قالب ها در دنیـــــــــــا به پرستش مشغــــــول ،

و روح ها به دوام شناسائی موصــــــوف ،

کار قالب هــــا روزه و نمـــــاز است ،

و کار روح هــــــــا ، همـــــه راز و نیــــــاز !

تن را گفت : چون عبادت کردی ، به کار جهان پرداز ،

( فانتشرو فی الارض وابتغوا من فضل الله )

روح را گفت : به سوی خداوند راغب باش ،

( فَاسعَــــــو اِلی ذِکـــــــــرِالله )

نوازش تن را وعده ی بهشت به نسیــــه داد !

و نوازش روح را به نقــــــــد داد و گفت :

من همنشین ذاکـــــر خود هستم ،

من نزدیک بنده ی امیدوار به خود هستم ،

و هرجا هستید من با شمایم .

( فَمَعَـکُم اَینَ ما کُنتُم )

 

 

ادامه مطلب را بخوانید...

***********************************************

 
ارسال نظرات