انتقاد عضو سابق شورای پول و اعتبار از توافق جدید دولت با FATF :

جهرمی: "طیب‌نیا" و "سیف" نباید بدون هیچ پیش شرطی با FATF توافق می‌کردند

عضو سایق شورای پول و اعتبار گفت: آقای طیب‌نیا و مسئولان بانک مرکزی قبل از این که تعهدی را به غربی‌ها بدهند باید آنها اهداف این کشورها را می‌شناختند و در تعهداتی که دادند شرایط کشور را منظور کردند.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۷۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد جهرمی عضو سابق شورای پول و اعتبار و مدیرعامل اسبق بانک صادرات  در خصوص افشای ابعاد جدیدی از توافق محرمانه ایران با FATF اظهار کرد: مشخص نیست آقای طیب نیا و یا مسئولان بانک مرکزی به صورت مکتوب چه مذاکراتی را با FATF انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی ها و مجموعه غربی ها به دنبال این هستند که با روشهایی به نام پولشویی و امثال آنها، ایران را از حمایت از جنبش‌های آزادی بخش و اسلامی به ویژه حزب الله لبنان پرهیز داده و از آن جلوگیری کنند.

عضو سابق شورای پول و اعتبار عنوان کرد: این در حالی است که نادیده گرفتن مظلومانی که در فلسطین، لبنان و یمن و دیگر کشورهای مسلمان قرار دارند با روح انقلاب ما سازگاری ندارد. آمریکا و غربی ها به گروههایی که با صهیونیستها و حکام عربستان مبارزه می‌کنند انگ تروریست می‌زنند.

جهرمی گفت: طبیعی است که آنها به دنبال این هستند که منافع خودشان و امنیت کشورهایی مثل اسرائیل و عربستان را تامین کنند و ما هم به جهت مجموعه آرمان و دیدگاههای اسلامی‌مان به هیچ عنوان نمی‌توانیم دست از کمک به آنها برداریم.

وی تصریح کرد: توافق با FATF به اسم مبارزه با پولشویی است ولی بیشتر به دلیل جلوگیری از کمک ایران به جنبشهای اسلامی و آزادی بخش منطقه است. آقای طیب نیا و مسئولان بانک مرکزی قبل از این که تعهدی را به غربی ها بدهند باید آنها اهداف این کشورها را می‌شناختند و در تعهداتی که دادند شرایط کشور را منظور کردند.

عضو سابق شورای پول و اعتبار بیان کرد: ما باید به FATF اعلام می‌کردیم که ما با گروههای که ترورسیم می‌دانیم همکاری نمی‌کنیم. ولی کشورهایی که تروریست نمی‌دانیم و مبارز می‌دانیم از این قاعده مستثنی هستند.

جهرمی خاطرنشان کرد: در خصوص این توافق و حتی موارد فراتر از آن بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور، نقدهایی بسیار جدی وجود دارد و آقای سیف باید در این خصوص پاسخ دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار