خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی شاهرود گفت: کشفیات مواد مخدر نسبت به چهار ماه اول سال 94، 29 برابر شده است به گونه ای پارسال 25 کیلوگرم بوده و امسال 735 کیلوگرم کشف مواد مخدر داشته ایم که نمونه آن در شب گذشته محموله تریاک به وزن 661 کیلوگرم داشته ایم.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۹۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ پاسدار غلامرضا کاظم زاده در نشست خبری با اصحاب و رسانه شهرستان شاهرود به مناسبت هفته خبرنگار و همزمان با میلاد امام رضا(ع) با اشاره به راه اندازی سامانه 110 و 197 در نیروی انتظامی اظهار کرد: مردم مشکلات زیادی تا قبل از راه اندازی این سامانه ها داشتند که در مورد مشکلات خود مردم سردرگم بودند که سامانه 110 راه اندازی شد تا مردم برای برخورد با مشکلات خود مرجعی پاسخگو داشته باشند و تمام اطلاعات در این سامانه بروز ثبت می شود.

وی افزود: با توجه به پوشش تمام کشور و اتفاقات گوناگون نظارت بر نیروها کم بوده که سامانه 197 طراحی تا مردم نظرات خود را به نیروی انتظامی ارائه دهند و انتقادات خود را بیان تا رفع شود و تشویق و تنبیهات مامورین از این طریق به پلیس اطلاع داده شودو شعار 197 شما پلیس ما باشید تا اصلاح رفتار پلیس و بهبود روابط پلیس و مردم پیدا شود.

کاظم زاده با مقایسه آمار چهار ماه اول امسال با سال گذشته در خصوص تماس با سامانه 197 بیان کرد: انتقادات نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش یافته و مردم کمتر از پلیس انتقاد دارد و در خصوص پیشنهادات 44.5 درصد افزایش یافته و در تقدثیر نیز 44 درصد افزایش تقدیر از پلیس را داشته ایم و شکایت 87.5 درصد کاهش شکایات از نیروی انتظامی را در این چهارماه نسبت به مدت مشابهه سال قبل داشته ایم.

وی با بیان اینکه 4.16 درصد تماس با سامانه 197 افزایش یافته بیان کرد: افزایش رضایت مندی مردم از پلیس و کاهش نارضایتی مردم از پلیس بوده است .

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به دایره مددکاری اجتماعی در کلانتری ها عنوان کرد: با ایجاد این دایره و تلاش در جهت ایجاد مصالحه در پرونده ها به خصوص پرونده های خانوادگی در سال گذشته 69.5 درصد پرونده به مصالحه شده و این تعداد پرونده 307 مورد در سال گذشته بوده که منجر به مصالحه گردیده است.

وی ادامه داد: در سال جاری 348 پرونده یعنی 70.73 درصد از پرونده ها در مددکاری اجتماعی مصالحه شده است و با این سیستم در وقت و هزینه های خانواده ها و دادگستری صرفه جویی می شود.

کاظم زاده با اشاره به پلیس جامعه محور متناسب با نیازهای جامعه تصریح کرد: با توجه به این موضوع معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی تشکیل شد که یکی از وظایف مهم این معاونت آموزش همگانی است که دایر آموزش همگانی در این معاونت راه اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری 161جلسه آموزش همگانی به تعداد 11750 نفر در چهار ماه سال 94 افزود: در مدت مشابهه امسال 173 جلسه برگزار و 13425 نفر در این دوره ها شرکت کرده اند که تعداد جلسات 7درصد افزایش و تعداد نفرات 14 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به موضوع جرایم و به خصوص سرقت گفت: با توجه به اینکه بیشترین احساس ناامنی در انجام سرقت از منازل در جامعه رخ می دهد و منجر به افزایش ناامنی در خانواده ها می شود از ابزار مختلفی استفاده می کنیم که کاهش سرقت و کشف سارق و سرقت نوعی پیشگیری در دستور کار است.

وی با اشاره به کاهش 11 درصدی سرقت در شهرستان شاهرود در چهار ماه اول امسال نسبت به سال گذشته بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری در جامعه و رشد طبیعی 2.5 درصدی جمعیت انتظار این اسیت که سرقت افزایش یابد اما ما 11 درصد کاهش داریم و افزایش 16 درصدی کشف سرقت ها را داریم.

کاظم زاده ادامه داد: سرقت منازل 12 درصد کاهش یافته و 15 درصد افزایش کشف را در این چهار ماه نسبت به مدت مشابهه سال قبل داریم و 45 درصد کاهش سرقت موتورسیکلت و 29 درصد افزایش کشف موتور سیکلت سرقتی را داریم.

وی بیان کرد: قاپ زنی نیز 66 درصد کاهش یافته است و سرقت مسلحانه صد در صد کاهش و سرقت به عنف 37 درصد کاهش و کشف سرقت به عنف 467 درصد افزایش داشته و در قتل نیز 67 درصد کاهش داریم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به کشفیات مواد مخدر گفت: کشفیات مواد مخدر نسبت به چهار ماه اول سال 94، 29 برابر شده است به گونه ای پارسال 25 کیلوگرم بوده و امسال 735 کیلوگرم کشف مواد مخدر داشته ایم که نمونه آن در شب گذشته محموله تریاک به وزن 661 کیلوگرم داشته ایم.

وی افزود: این محموله توسط پاسگاه مرکزی و همکاری اداره آگاهی و معاونت مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد از قاچاقچیان سابقه دار مواد مخدر شاهرود کشف و دو دستگاه خودرو نیز توقیف شده است که البته پرونده در حال پیگیری است و بیشترین کشف ما تریاک در سطح شهرستان است و با توجه به مرگ و میر در مواد مخدر صنعتی گرایش به سنتی بیشتر شده است.

کاظم زاده با اشاره به تصادفات برون شهری و درون شهری و کاهش 9 درصدی کل تصادفات در چهار ماه اول امسال نسبت به سال گذشته عنوان کرد: در این مدت تعداد جانباختگان 10 درصد و تعداد مصدومین تصادفات نیز در ده درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به مهمترین دغدغه نیروی انتظامی در باب ترافیک شهرستان گفت: با توجه به وجود بیش از 50 هزار خودروی شخصی و بیش از 800 تاکسی و 80 اتوبوس خیابان ها گنجایش لازم را ندارند و این معضل مهمترین مشکل است که ما را در خدمت رسانی بهتر به مردم دچار ایراد کرده و دستگاه های امدادی نیز دچار مشکل است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان بهشت سارقان کشور است بیان کرد: با توجه به امنیتی که در استان وجود دارد مردم در نگهداری از اموال خود سهل انگار هستند و این امنیت زیادی مردم را از تلاش برای مراقبت از اموال خود غافل نموده است.

وی با اشاره به کشف صددرصدی جرایم پلیس فتا گفت: ما فضای مجازی را کامل رصد داریم و حتی در برخی موارد تذکراتی را به مسئولین شهری با توجه به ایجاد حفره های امنیتی داده ایم و اخطارهایی به برخی اشخاص حقوقی و حقیقی داخل و خارج شهرستان داده ایم.

کاظم زاده با بیان اینکه موضوع پارک بان تا 15 شهریور در شهر شاهرود با همکاری شهرداری راه اندازی خواهد شد به مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و گفت: در این زمینه نیز جلسات مختلفی با حضور نهادهای مسئول برگزار شده و در سطح فروشگاه های خُرده پا نیز بازرسی و نظارت وجود دارد که در هفته گذشته در خصوص مانتوهای نامتعارف بازرسی انجام شده که اکثراً قاچاق است و ما در حال پیگیری این موضوعات هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها