خبرهای داغ:
در رده سنی نوجوانان

جودوکاران قم به رقابت‌های بسیج قهرمانی کشور اعزام می‌شوند

جودوکاران قم شهریور ماه در مسابقات جودو قهرمانی بسیج کشور برای کسب عناوین برتر با حریفان خود در اوزان مختلف به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۲۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
جودوکاران قم به رقابت‌های بسیج قهرمانی کشور اعزام می‌شوند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بعد از اعزامی که هیأت جودو و کوراش استان قم به رقابت‌های رده‌های سنی نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور در هر دو بخش آقایان و بانوان انجام داد، اکنون جودوکاران نوجوان قم آماده حضور در مسابقات قهرمانی بسیج کشور هستند.

این در حالی است که جودو قم در این رده سنی، سال گذشته توانست برای نخستین‌بار با درخشش جودوکاران باشگاه شهید زین‌الدین قم خود را به جمع چهار تیم برتر مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر جودو رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور برساند و توانایی‌های جودو قم را به نمایش بگذارد.

اکنون آن دسته از جودوکاران رده سنی نوجوانان که در مسابقات استانی جزو نفرات برتر در رده‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند، از این هفته در اردوی تمرینی و انتخابی تیم جودو بسیج قم برای حضور در مسابقات جودو قهرمانی بسیج کشور حضور خواهند یافت.

این اردو که در آن یک انتخابی نیز در نظر گرفته شده است به میزبانی باشگاه ورزشی انصارالمهدی قم برگزار می‌شود و نفرات تیم اعزامی بسیج قم به رقابت‌های قهرمانی کشور نیز از بین جودوکارانی که در این اردو شرکت کنند در اوزان مختلف انتخاب خواهند شد.

این در شرایطی است که دو هفته قبل تیمی کامل متشکل از بهترین‌های جودو قم در مسابقات جودو قهرمانی رده سنی جوانان کشور در شهرستان بجنورد به میدان رفت اما نتوانست در هیچ یک از اوزان روی سکوهای اول تا سوم رفته و مدالی برای جودو قم به دست بیاورد.

رقابت‌های جودوی قهرمانی جوانان کشور جنبه انتخابی تیم ملی را نیز داشت و با حضور جودوکاران 31 تیم از استان‌های مختلف به میزبانی هیأت جودو و کوراش استان خراسان‌جنوبی به انجام رسید و در پایان تهرانی‌ها با کسب چهار نشان طلا و یک نقره قهرمان شدند.

در حالی که تیم جوانان هیأت جودو و کوراش استان فارس با کسب دو مدال طلا و یک نشان برنز به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت، تیم هیأت خوزستان نیز با کسب یک نشان طلا و دو نقره از سکوی سومی بالا رفت اما هیچ‌ یک از جودوکاران قم در جمع برترین‌ها حضور نداشتند.

در پایان این دوره از مسابقات جودو قهرمانی رده سنی جوانان کشور، نفرات برتر برای حضور در اردوی تیم ملی انتخاب شدند تا تیم ملی جودوی جوانان ایران را در اوزان مختلف شهریور ماه امسال در مسابقات جودو قهرمانی 2016 جوانان آسیا در هندوستان همراهی کنند.

البته جودو قم در بخش دختران موفق‌تر از پسران در رقابت‌های انتخابی تیم ملی حاضر شد زیرا در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر کشور که ابتدا به صورت منطقه‌ای به انجام رسید، سه جودوکار قم موفق به کسب مدال و رفتن روی سکوهای برتر شدند.

طاهره‌خانه زرین موفق‌ترین جودوکار قم بود که در وزن منهای 57 کیلوگرم رده سنی نوجوانان انتخابی تیم ملی به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت و به اردوی تیم ملی دعوت شد اما در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نتیجه را به حریفان خود واگذار کرد تا شانس آسیایی شدن را از دست بدهد.
ارسال نظرات