سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: سه فناور جوان این مرکز برای حضور در مرحله نهایی جایزه بزرگ اختراعات ایران که انتخاب شدند.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۹۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهران محمدی اظهار داشت: مرحله نهایی جایزه بزرگ اختراعات ایران روزهای 28 و 29 مردادماه در تهران برگزار می شود تا در آن اختراعات برتر کشور معرفی گردند.

وی اضافه کرد: سولماز چرایی از شرکت نوآوران کیمیای پرند سبلان با طرح« داروی آنتی رفلاکس معده»، سعید خانی از شرکت نوشداروی سبلان با طرح« داروی پاپیتال برای رفع عارضه واریکوسل» و حسین واثقی از شرکت کیان زیست رشد دام گستر ایرانیان با طرح« مکمل زیستی خوراکی در تغذیه‌ی گوساله‌های هلشتاین»، سه فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در این مراسم حضور می یابند.

محمدی خاطرنشان کرد: فناوران مرکز رشد در شهریور 1394 در این رویداد ملی ثبت نام کرده بودند که با پذیرش در دو مرحله داوری اولیه از میان بیش از 2 هزار طرح، به مرحله نهایی جایزه بزرگ اختراعات راه یافتند.

وی با ابراز امیدواری برای کسب موفقیت در مرحله نهایی تصریح کرد: جایزه بزرگ اختراعات ایران با هدف ایجاد انگیزه و ارج نهادن به فعالیت‌های علمی داخلی را در دستور کار دارد و علاوه بر آن یک برنامه و روند سریع جهت تجاری سازی فناوری ها در کشور با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی پیگیری می‌کند.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه این فستیوال تنها یک مراسم بزرگداشت نیست، بلکه یک پروسه کاملا نو با هدف تولید و تجاری سازی اختراع است؛ افزود: ارزیابی نهایی این رویداد در 10 بخش تجهیزات پزشکی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، برق، مهندسی شیمی، علوم پایه، عمران، مهندسی مواد و متالوژی، مکانیک و مکاترونیک و هوافضا، کشاورزی و علوم بین رشته ای صورت خواهد گرفت تا برترین های کشور معرفی شوند.

ارسال نظرات