سرپرست معاونت فرهنگی جهادانشگاهی استان اردبیل:

جهاددانشگاهی با حرکت در مسیر منویات انقلاب اسلامی، بالنده‌تر می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی جهادانشگاهی استان اردبیل گفت: امروز شاهد آن هستیم که جهاددانشگاهی، اقدامات خوبی را از ابتدای انقلاب تا امروز درکارنامه خود ثبت کرده و منجر به بروز و شکوفایی استعدادها در زمینه‌های مختلف شده ‌است.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۹۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نجیبه خروشی افزود: هدف اصلی جهاددانشگاهی گسترش تحقيقات و شكوفايي روحيه تتبع و استعدادها در سطح جامعه براي نيل به خوداتكايي، توسعه امور فرهنگي در سطح جامعه از طريق همكاري با حوزه، دانشگاه و ساير مراجع و نهادهاي فرهنگي به خصوص براي نسل جوان و گسترش طرح‌هاي كاربردي و نيمه صنعتي از طريق پيوند با مراكز علمي و تحقيقاتي به منظور به كارگيري نتايج پژوهش می باشد.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم جهاددانشگاهی با حرکت در مسیر تدابیر و منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی، روز به روز بالنده‌تر می‌شود تصریح کرد: این نهاد در این راستا توانسته است ابعاد مختلف علمی و فرهنگی را در محیط‌های مختلف ‌دانشگاهی، علمی، فرهنگی و آموزشی کشور به خوبی دنبال کند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهادانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی همواره در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و با این ایده تشکیل شده است خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی نماد حقیقی اقتصاد مقاومتی است و به جرات می‌توان گفت کارکنان این نهاد انقلابی در سراسر کشور با این واژه آشنایی و انس دارند و موفقیت­های علمی، پژوهشی، فرهنگی و دانش بنیان در این نهاد انقلابی نشان از این حقیقت دارد.

خروشی اضافه کرد: جهاددانشگاهی در ادامه راه نیز می‌تواند با تکیه بر این ظرفیت و توان فرهنگی و رسانه­ای خود، گفتمان­سازی اقتصاد مقاومتی را به خوبی در جامعه عملیاتی نماید چرا که در دنیای امروزی، بار اصلی پیشرفت سیاست‌های اقتصادی و سیاسی را رسانه‌ها و ابزارهای گفتمان‌ساز برعهده دارند بنابراین گفتمان‌سازی فرآیندی است که با شناخت جامعه هدف و استفاده از ابزار رسانه و آموزش صورت پذیرفته و اغلب زمان‌بر و فرآیندی است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد مهم علمی، آموزشی و فرهنگی می‌تواند با ارائه برنامه‌ و اقدام عملی در تحقق چشم‌انداز کشور و استان مفید واقع گردد اظهار داشت: این نهاد انقلابی با ورود به عرصه اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری­سازی محصولات و حمایت از تولید کنندگان، گام مهمی در این زمینه برداشته است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهادانشگاهی استان اردبیل افزود: جهاددانشگاهی با برنامه‌ریزی و همت جمعی می‌تواند ضمن دستیابی به فناوری روز دنیا، با فناوری‌های روز دنیا به رقابت بپردازد. در این صورت زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی و ... فراهم خواهد شد.

خروشی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی از بدو تشکیل تاکنون توانسته با تکیه بر توان جوانان کشور و روحیه جهادی از عهده ماموریت­های مختف محول شده سربلند بیرون آید گفت: با عنایت به نهاد فرهنگی و علمی بودن جهاددانشگاهی، اگر ماموریت‌های محول شده به این نهاد در نقشه علمی کشور مورد حمایت و نظارت قرار گیرد این نهاد خواهد توانست بار دیگر در راستای توسعه علمی و فرهنگی کشور گام‌های بلندتری بردارد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه توسعه‌ای جهاددانشگاهی، در بخش فرهنگی باید سرمایه­های فرهنگی استان اردبیل شناسایی گردد اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت فرهنگی از ابتداي شكل‌گيري جهاددانشگاهي، بخش اساسي و لاينفك اين نهاد را به خود اختصاص داده است و مشخصه مهم این فعاليت‌ها، تكيه و توجه به حضور و مشاركت دانشجويان در برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي بوده می‌تواند با استفاده از همین ظرفیت در راستای رصد آسیب‌ها و مسائل اجتماعی بومی استان فعالیت کرده و در راستای حل آن برنامه‌ریزی کرده و گام بردارد.

ارسال نظرات