بسته خبری رسالی از بوشهر حاوی دو خبر راجع به اردوی حلقات ویژه خواهران بسیجی وطرح جوانه های صالحین استان بوشهر است.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۵۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

حوزه خدیجه کبری (س)شهر کاکی شهرستان دشتی استان بوشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد ومحلات ؛ فرمانده حوزه خدیجه کبری (س)شهر کاکی شهرستان دشتی استان بوشهر از برگزاری اردوی حلقات ویژه خبرداد وگفت: اردوی سه روزه حلقات ویژه به خان زنیان شیراز با حضور تمامی حلقات ویژه ناحیه سپاه امام رضا (ع) دشتی برگزار شد .

حلیمه بحرانی درباره برنامه های این اردو اظهار داشت: یکی از ابتکارات این اردو، اجرای تمامی برنامه ها(افتتاحیه-اختتیامیه- تلاوت قران - گروه سرود-...) توسط متربیان وسرگروهابود که شور ونشاط مضاعفی در اردوگاه ایجاد شده بود ومتربیان درکنار سرگروه خود چند روزی را سپری کردند،در این اردو تآکید و تمرکز فعالیت ها برچند محور کلیدی، برگزاری برنامه بصیرتی اخلاقی،ورزشی،ساحتی کارگاه انتقال تجربیات و ارزیابی حلقات ویژه بود..

  وی با بیان اینکه سرگروه‌های صالحین در حلقات معارف دینی را به متربیان می‌آموزند، تصریح کرد: متربیان در جامعه بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند و تجربه ثابت کرده در طی این چند سال اطلاع‌رسانی‌هایی که از طریق صالحین شده در خانواده و محیط جامعه‌ای که این افراد حضور پیدا می‌کنند بسیار تاثیرگذار بوده است.

برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی برای بسیجیان از برنامه های ویژه ای است که برای جذب و ایجاد انگیزه جهت حضور فعال در برنامه های بسیج پیش بینی شده است. با توجه به اینکه اکثر متربیان ما نوجوانان و جوانان هستند اجرای چنین برنامه هایی می تواند بسیار موثر باشد.

برنامه های این اردو عبارتند از:

برگزاری حلقات ویژه سرگروه ها ومربیان ومسئول تعلیم وتربیت استان

برگزاری حلقات درکنار هم با یک موضوع واحد وجمع بندی وارائه توسط سرگروها

برپایی نماز جماعت

زیارت امامزاده احمد بن موسی (ع)

بازدیداز باغ ارم

مسابقات ورزشی

.......

لازم به ذکر است: هدف برگزاری طرح جوانه های صالحین ،شناسایی افراد مستعد جهت عضویت در بسیج است.

 

پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) شهرستان کنگان

 سیده محترمه موسوی درباره اجرای طرح جوانه های صالحین در پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) شهرستان کنگان گفت: یکی از اهداف طرح جوانه صالحین شناسایی و جذب افراد مستعد جهت عضویت در بسیج است ،که بتوانیم جوانانی که از قشرهای مختلف هستند به بسیج   جذب کنیم .

فرمانده پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) شهرستان کنگان (استان بوشهر)در ادامه ، حفظ و انسجام در حلقه های تربیتی صالحین   را از دیگر اهداف طرح جوانه های صالحین مطرح و گفت:به جهت اینکه قشر عمده جامعه ما و نیروهای صالحین از جوانان هستند جوانه های صالحین با تنوعی که دارد زمینه ای را برای حفظ و انسجام نیروها فراهم می کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که تاکید بر انقلابی ماندن دارندافزود: هدف بعدی   ارائه الگوی مناسب و   پر کردن اوقات فراغت متناسب با فرهنگ دینی، انقلابی،ملی   و تقویت روحیه انقلابی دربین جوانان است.

 سیده محترمه موسوی در ادامه گفت : از جمله برنامه هایی که امسال در زمینه طرح جوانه های صالحین درپایگاه برگزار کردیم کلاس هایی از قبیل قرآن ، نقاشی ، احکام ، تقویت تحصیلی و ورزشی جهت پر کردن اوقات فراغت کودکان ، نوجوانان و جوانان ،که بااستقبال بی نظیر این گروه سنی روبرو شد،همچنین کلاس های چرم دوزی ، خیاطی ، قالیبافی وبافتنی جهت بزرگسالان در قالب آموزش اقتصاد مقاومتی صورت گرفت که در این زمینه عده ای از خواهران مشغول به کار شدند.

تصاویراین بسته خبری را در ادامه  مشاهده کنید...

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات