رئیس حفاظت محیط زیست پارس‌آباد خبر داد

افزایش جمعیت آهو در سایت تکثیر مغان به 32 راس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: هم اکنون جمعیت آهوی مغان در سایت تکثیر و احیا به 32 راس رسیده است.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۶۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

"هاشم میرزانژاد" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصلاندوزبا بیان اینکه امسال جمعیت آهوی مغان در سایت تکثیر و احیای آهوی مغان افزایش صد در صدی داشته است گفت:پس از تولد پنجمين نسل آهوي مغان در سايت تكثير و احيای آهوی مغان تعداد جمعیت این گونه در این سایت افزایش یافت.

وی از سرشماری پنجمين نسل آهوی مغان در سايت تكثير و احيای آهوی مغان خبر داد و افزود: آخرین سرشماری این آهوان در سایت احیا و تکثیر آهوی مغان حکایت از آن دارد که تعداد 16 راس به تعداد جمعيت آهوها در این سایت اضافه شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با بیان اینکه جمعیت آهوی مغان به 32 راس رسیده است گفت:با عنایت به افزایش جمعیت این گونه ان شاء الله از سال آینده شاهد زاد و ولد تساعدی آنها در سایت تکثیر خواهیم بود.

میرزانژاد خاطرنشان کرد:امسال ورود نرهای جدید به گله نیز جهت جلوگیری از خلوص و تضعیف ژن جمعیت موجود در دستور کار قرار دارد.

وی پروژه احیای اکولوژیکی را یکی از راههای حفاظت و بقای گونه شناخته دانست و تصریح کرد: این پروژه در سطح جهان در بیشتر کشورها بر روی گونه های بومی به خصوص گونه های تهدید شده در معرض انقراض و گونه هایی که از زیستگاه طبیعی خود حذف شده اند عملی می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد، احیای آهوی مغان و ثبت تالاب سدمیل مغان را از پروژه های مهم حفاظت محیط زیست در شهرستان پارس آباد عنوان کرد و گفت:در صورت حمایت جدی مسئولان از این پروژه ها نقش محوری جهت جذب گردشگر و صنعت توریسم در شهرستان پارس آباد ایفا خواهد کرد.

سايت تکثیر و احيای آهوی مغان در 45 كيلومتری غرب شهرستان پارس آباد و در محدوده قشلاق علملو از توابع بخش اصلاندوز با مختصات 726789 -4362666 بامساحت 25 هكتار واقع شده است .

ارسال نظرات