خبرهای داغ:
رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت کشور گفت: به تولیدکنندگان تأکید شده تا انتهای سال فقط موتورسیکلت با سیستم کاربراتور تولید کنند و از سال آینده تمام موتورها با سیستم انژکتور تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۷۳۰۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
موتورسیکلت با سیستم کاربراتور دیگر از سال آینده در کشور تولید نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل حجازی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای عدم تولید موتورسیکلت با سیستم کاربراتور از ابتدای مهرماه سال جاری اظهار داشت: طبق این مصوبه باید سیستم موتورها از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل شود و چون در ایران موتورها بیشتر در کلاس 125 تا 150 سی‌سی هستند مقداری این تکنولوژی با مشکلاتی روبه‌رو شده بوده است.

وی بابیان اینکه صنعت موتورسیکلت کشور وابسته به کشور چین است، تصریح کرد: وجود بیش از 500 هزار دستگاهی و گردش مالی بیش از 150 میلیون دلاری باعث شده تا چینی‌ها رغبت زیادی برای ادامه همکاری داشته باشند و نمی‌خواهند این بازار را از دست بدهند.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت کشور افزود: از ماه‌های قبل یک شرکت معتبر چینی نمونه‌ای از سیستم انژکتور را وارد ایران کرد و توانست تمام تاییدات محیط‌زیست و استاندارد را کسب کند و این قطعه انژکتور مورد تایید مسئولین رسمی کشور قرار بگیرد.

وی به بازدید از امکانات فنی و تخصصی این شرکت اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه هیئت دولت به تولیدکنندگان تأکید شده تا انتهای سال فقط موتورسیکلت با سیستم کاربراتور تولید کنند و از سال آینده تمام موتورها با سیستم انژکتور تولید می‌شود.

حجازی بابیان اینکه از دولت خواسته‌شده تا از ابتدای خرداد ثبت هرگونه سفارش موتور با سیستم کاربراتور را بگیرد، خاطرنشان کرد: به علت اینکه این‌که تکنولوژی انژکتور حدودا 100 دلار هزینه دارد در سال آینده شاهد افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت موتورسیکلت خواهیم بود.

وی تعویض موتورهای فرسوده را از برنامه‌های این انجمن برشمرد و افزود: این توانایی در انجمن صنعت موتورسیکلت کشور وجود دارد که بین 200 تا 500 هزار دستگاه موتورسیکلت را بدون اینکه هزینه‌ای برای دولت داشته باشد جمع‌آوری و با موتورهای انژکتوری تعویض کند.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت کشور به تفاهم‌نامه‌هایی با فروشندگان و تعمیرکاران موتورسیکلت اشاره کرد و عنوان کرد: چون سیستم‌های جدید انژکتور نیاز به آموزش‌های خاص دارد با صنف تعمیرکاران صحبت‌هایی برای آموزش آن‌ها شده است تا اشتغال‌زایی جدیدی در بخش تعمیرات ایجاد شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها