عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اخیرا قراردادهای دیگری نیز شناسایی کردیم که تاکنون اخبار آن در رسانه‎ها منتشر نشده است که روز چهارشنبه در صحن مجلس به صورت سوال از وزیر خارجه خواهیم پرسید.
کد خبر: ۸۷۲۷۳۱۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص انتشار بخش هایی از توافق مذاکره کنندگان دولت یازدهم با FATF گفت: زمانی که توافق برجام انجام شد، خبری منتشر شد که تیم مذاکره کننده توافق‎های محرمانه‎ای دیگری هم دارد که متن آن توافق و اسناد آن را ارائه نداده است.

طراحان FATF صهیونیستی هستند

کریمی قدوسی در ادامه این مطلب با بیان اینکه آن زمان سوال ما از ظریف و تیم مذاکره کننده این بود که این چه قراردادی است که ملت ایران از آن بی خبر هستند، گفت: افکار عمومی و رسانه‎ها نیز از این قرارداد ثانویه پشت قرارداد برجام صحبت کرده بودند، بعد از آن باخبر شدیم که در شورای عالی امنیت ملی برخی افراد از آقای ظریف در خصوص این توافق سوال می‎کنند که او در پاسخ می‎گوید اگر آقای روحانی اجازه دهد من توضیح می‎دهم که ظاهرا آقای روحانی اجازه می‎دهد و وزیر امور خارجه نیز توضیحاتی کلی در ارتباط با توافق دوم در شورای عالی امنیت ملی می‎دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما از جزئیات این توافق‎هایی که تیم مذاکره کننده در پیوست توافق برجام با امریکایی‎ها داشتند بی‎اطلاع بودیم گفت: در این ایام یکی پس از دیگری مطلع می‎شویم که این توافق‎ها چیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: یکی از این توافقات پشت صحنه FATF است که برای تسلط بر توانایی‎هایی مالی و اقتصادی جمهوری اسلامی بود و برای اینکه بتوانند توانایی‎ها و قدرت پولی و مالی و افراد صاحب ثروت در داخل و روابط خارجی با کل این دنیا را از طریق این توافق به دست بیاورند؛ این یکی از آن کنوانسیون‎های بین المللی است که طراحان و سیاستگذاران آن صهیونیستی هستند.


لزوم پاسخگویی وزیر امور خارجه در خصوص قرارداد FATF

کریمی قدوسی ادامه داد: در این قرارداد که فقط بحث پولشویی مطرح است، بر تراکنش اقتصاد، جابجایی پول، خرید و فروش بانکی بین دنیا نظارت می‎کند؛ در گزارش دوم وزارت خارجه به مجلس نیز تیم مذاکره کننده درخصوص توافق FATF  توجیه کردند که  چرا ما باید در بحث پولشویی وارد همکاری با دنیا شویم، در جلسه اخیر کمیسیون با آقای عراقچی هم در خصوص این قضیه صحبت مفصلی داشتیم.

وی با بیان اینکه مقام رسمی قانون اساسی که باید در خصوص این قراردادFATF  پاسخگو باشد آقای ظریف است عنوان کرد: وزیر امور خارجه فردا سه شنبه به کمیسیون امنیت ملی می‎آید تا به 8 سوال بنده و تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد که عمده آن در مورد همین قرارداد FATF، اجرای برجام و نقض عهدهای امریکاست.

پیوستن ایران به کنوانسیون "پالرمو"؛ رونمایی از توافق محرمانه ی دیگر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه تصریح کرد: اخیرا قراردادهای دیگری نیز شناسایی کردیم که تاکنون اخبار آن در رسانه‎ها منتشر نشده است که یکی از آنها کنوانسیون "پالرمو" است که در خصوص آن سوال تدوین کردیم و در روز چهارشنبه در صحن مجلس به صورت سوال از وزیر خارجه خواهیم پرسید و در اختیار رسانه‎ها قرار خواهیم داد.

کریمی قدوسی در خصوص این قرارداد مطرح شده عنوان کرد: این کنوانسیون مستقل با عنوان "پالرمو" در دنیا به معنای مبارزه با جرایم سازمان یافته است که در این کنوانسیون بیان می‎شود که ما می‎خواهیم با جرایم سازمان یافته در دنیا مبارزه کنیم؛ از مصادیق جرایم سازمان یافته در این کنوانسیون نیز حزب الله لبنان و جریان‎های مقاومت در سطح منطقه است که ایران باید به این کنوانسیون بپیوندد تا با این جرایم سازمان یافته یعنی این گرو‎ه‎های مقاومت مقابله کند! که این کنوانسیون پالرمو از قراردادهای دیگر نیز خطرناک تر است که الان این قرارداد در شرف اجراست و قرادادهای بعدی نیز در راه است.

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد: وزارت خارجه این قرارداد را مطرح و آقای عراقچی در جلساتی بیان می‎کند هر طوری شده ما باید این نوع امتیازات را به امریکایی‎ها دهیم و برجام را اجرایی کنیم، اگر مشکل بانکی و تحریم بانکی حل نشود کل برجام از بین می‎رود!


حضور هیات‎های غربی در کشور  قرارداد نفتی  IPC از دیگر توافقات پشت صحنه هستند

نماینده مردم مشهد در خاتمه از "آمدن هیئت‎های اروپایی و غربی به کشور" به عنوان یکی دیگر از این توافقات پشت صحنه یاد کرد و گفت: این جزئی از توافق ایران بود که امریکا به این هیئت‎ها که عدد قابل توجهی از هیئت‎های سیاسی، اقتصادی کشورهای مختلف چه آسیا و چه اروپا بودند اجازه این سفرها را داده بود و به وسیله این هیئت‎ها اطلاعات ایران را جمع آوری می‎کرد، به این نحو که مسئولین ما نیازهای خود را به این هیئت‎ها مطرح کردند و این هیئت‎ها نیز تمام آن اطلاعات و نیازهای ایران را در اختیار امریکایی‎ها قراردادند که امروز امریکایی‎ها تمامی این نیازها را مدیریت می‎کنند که بتوانند آینده اقتصادی کشور ما را کاملا زیر ذره بین خود قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه این مطلب یادآور شد: قرارداد نفتی IPC یکی دیگر از توافقات پشت پرده است که از دل آمدن این هیئت‎ها به کشور در صنعت نفت به وجود آمده که چیزی مانند قرارداد دارسی در سال 1332 است؛ یعنی تمام زیر ساخت‎های ملی صنعت نفت را ویران می‎کند و مالکیت تمام ذخایر نفت و گاز ما را به عهده می‎گیرد و هزینه‎های بسیار زیادی نیز روی دست ما می‎گذارد؛ آقای زنگنه نیز که معتقد است "نمی‎توانیم" اصرار دارد با آقای روحانی خلاف سیاست‎های امنیت ملی و دستورات ولی امر مسلمین این قرارداد را امضا کند که البته مجلس نیز در این خصوص پای کار آمده است.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: این اقدامات رفتارهای شائبه برانگیزی است که توسط تیم مذاکره کننده صورت گرفته و ملت ایران را بی‎خبر گذاشته‎اند و یکی پس از دیگری روسیاهی بسیار بزرگی برای دست اندرکاران آن باقی مانده، این اصرار آقای روحانی و ظریف نیز در این قضایا در عمل همان برجام 2 و 3 و 4 است.
ارسال نظرات