رئیس هیأت ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان مرکزی از فعالیت یک‌هزار و 500 ورزشکار نابینا و کم‌بینای ساماندهی شده در رشته‌های ورزشی زیر مجموعه این هیأت خبر داد
کد خبر: ۸۷۲۷۳۲۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

رئیس هیأت ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان مرکزی از فعالیت یک‌ هزار و 500 ورزشکار نابینا و کم‌بینای ساماندهی شده در رشته‌های ورزشی زیر مجموعه این هیأت خبر داد

مصطفی رسولی اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 500 ورزشکار نابینا و کم‌بینا در این هیأت به انجام فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف مشغول هستند.

وی افزود: این هیأت طی سال‌های اخیر با همکاری و مساعدت انجمن نابینایان به موفقیت‌های ارزشمندی در زمینه فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و جذب نیرو دست پیدا کرده است.

رئیس هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان مرکزی خاطرنشان کرد: هیأت ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان به دنبال این است که با شناسایی نخبگان ورزشی از بین نابینایان و کم‌بینایان زمینه فعالیت آنها را در رشته‌های ورزشی فراهم سازد.

رسولی با اشاره به کمک خیرین در راه‌اندازی ورزش نابینایان گفت: با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته دو رشته شنا و فوتبال پنج نفره در استان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: فوتبال پنج نفره با کمک‌ها و حمایت‌های خیران استان و ورزش شنا با کمک دانشگاه اراک ویژه نوجوانان نابینای زیر 14 سال در اراک راه‌اندازی شد.

رئیس هیأت ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان مرکزی افزود: در سال گذشته همچنین رشته گلبال ویژه نابینایان استان راه‌اندازی شد که به دلیل نبود امکانات لازم ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته با مشکلات متعددی مواجه هستند.

رسولی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوانی که ورزشکاران رشته گلبال با آن دست به گریبان هستند، اما جانبازان و معلولان توانسته‌اند با حمایت هیأت ورزش نابینایان از لیگ دسته یک به لیگ برتر راه پیدا کنند.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران استان در مسابقات ریو ادامه داد: در رشته فوتبال پنج نفره مسابقات ریو جواد فلفلی به عنوان سرمربی و اکبر شوشتری به عنوان بازیکن به همراه تیم ملی حضور دارند.

رئیس هیأت نابینایان و کم‌بینایان استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های اجرایی تقویم هیأت در سال گذشته اظهار کرد: حدود 80 درصد از تقویم ورزشی این هیأت در سال گذشته عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: بارها از مسؤولان سازمان‌ها، ارگان‌ها و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان درخواست حمایت و اسپانسری داشتیم، اما هیچکدام حاضر به حمایت از ورزش نابینایان نشدند.

رسولی گفت: در سال گذشته حمایت‌های خوبی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان صورت گرفت که امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد
ارسال نظرات