نماینده مردم محلات در مجلس گفت: فقر فرهنگی یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار بر افزایش حاشیه نشینی و آسیب های ناشی از آن است که متأسفانه مسئولان به آن توجهی نداشته و تلاشی هم در این رابطه صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۷۳۵۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضلات اجتماعی و آسیب های ناشی از آن اظهار داشت: حاشیه نشینی یکی از معضلات جدی امروز جامعه ماست که تبعات خاص خود را داشته و اینگونه نیست که در حاشیه شهر ها متوقف شود، ممکن است به متن شهر های بزرگ هم سرایت کند.

وی با اشاره به عوامل دخیل در معضل اجتماعی حاشیه نشینی افزود: بخشی از این مشکلات به مسائل فرهنگی و ضعف مباحث اعتقادی و فکری بر می گردد که متأسفانه وقتی افراد دچار کمبود و انحراف می شوند انگیزه خود را از دست می دهند و این مسائل تاثیرات منفی خود را خواهد گذاشت.

سلیمی ادامه داد: فقر و نبود امکانات تفریحی و فرهنگی و سرویس دهی یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار بر افزایش حاشیه نشینی و آسیب های ناشی از آن است که متأسفانه باز هم مسئولان به آن توجهی نداشته و تلاش هم در این رابطه صورت نمی گیرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: به نظر می رسد در حاشیه شهر ها در توزیع امکانات فرهنگی به صورت متوازن عمل نشده و در این مناطق، مدرسه، مسجد، حوزه علمیه و دانشگاه نداریم و این باعث می شود افراد سودجو و کسانی که بیماری فرهنگی دارند از این مسائل سوء استفاده کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی هرچه سریعتر مسئولان به این معضل گفت: امروز نیاز جدی به هم نوایی و هم سویی همه سازمان ها و مسئولان برای برخورد و مقابله با این مشکلات وجود دارد و نباید دستگاه ها دنبال مقصر باشند و یکدیگر را متهم کنند، چراکه همه مسئولان در مقابل اتفاقات و آسیب های اجتماعی مسئولند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کم کاری و درگیری های سیاسی و جناحی مسئولان، آنها را از پرداختن به بسیاری از مشکلات غافل کرده است؛ ارگان های ذیربط با کم کاری معنا داری در این رابطه مواجه هستند پرداختن بیش از حد به مسائل سیاسی موجب خشک شدن ریشه ها می شود.

سلیمی در خاتمه به معضل زنان خیابانی اشاره کرد و گفت: معضل زنان خیابانی ویروس خطرناک و مسری است که در یک جا و یک فرد متوقف نمی شود و تاثیرات منفی خود را در جامعه خواهد گذاشت لذا مسئولان باید هرچه سریعتر در رفع آن معضل چاره اندیشی کنند چراکه کشور ما کشوری اسلامی است و اندک این موضوعات هم برای کشور ما زشت و ناگوار است.

ارسال نظرات