امام جمعه تربت جام بیان داشت: اگر می‌خواهیم وحدت، اقتصاد و مسائل فرهنگی تقویت شود باید نیروی انسانی تقویت شود.
کد خبر: ۸۷۲۷۳۶۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
حجت‌الاسلام جواد آویش طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، درخصوص سابقه فعالیت‌های خود گفت: در سال 84 به‌عنوان امام جمعه فهرج انتخاب شدم و سپس در سال‌های 87، 89 و 93 امام جمعه شهرستان‌های ریگان در استان کرمان، مانه و سملقان خراسان شمالی و خیرآباد شهرستان ورامین استان تهران بودم و هم ‌اکنون در سال 95  درحال سپری کردن پنجمین امامت جمعه خود را در شهرستان تربت جام هستم.

وی باتأکید بر تقویت نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه در هر منطقه افزود: معتقدم اگر می‌خواهیم وحدت، اقتصاد و مسائل فرهنگی تقویت شود می‌بایست نیروی انسانی تقویت شود چون با کمک نیروهای دلسوز و وفادار به نظام از جمله خیرین دو مدرسه ابتدایی، پانزده خانه عالم و دو مدرسه علمیه در شهرستان‌های مختلف احداث کرده‌ایم و خود از هیئت مؤسس چهار حوزه علمیه و مسئول دو دانشگاه پیام نور در شهرهای مختلف بودم.

وی در خصوص اهداف فرهنگی خود در تربت جام تصریح کرد: بنا بر هم گرایی و هم‌افزایی بین تمامی گروه‌ها و قومیت‌ها داریم و هدف مان ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و تبیین مطالبه های مقام معظم رهبری و دفاع از ارزش های اسلامی است.

امام جمعه تربت جام با اشاره به پذیرش نقاط مشترک انسان‌ها و حل شدن تمام مسائل با وحدت به معنای واقعی کلمه عنوان کرد: اگر در پذیرش دیگران به حداقل‌ها اکتفاء نماییم و تفاوت انسان‌ها را بپذیریم، همگرایی و وحدت به سادگی به دست می آید.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: دفتر امام جمعه از هیچ گروهی متأثر نیست و به سوی تمام گروه‌های جامعه اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و... باز است.

وی عنوان کرد: یکی از رویکردهای نظام اسلامی ایران در کنار مردم بودن است، یعنی از آنان فاصله نگیریم و مردم در همه حوزه ها تصمیم ‌گیرنده باشند، حتی اگر مردم اشتباه کنند و با توجه به این که در جمهوری اسلامی ایران، اسلامیت خیلی حائز اهمیت است باید مسائل دینی ومذهبی را پاسخگو باشیم.

وی با بیان این مطلب که آنقدر نقطه مشترک در بحث‌های دینی و مذهبی وجود دارد که اگر به بررسی و تمرکز روی آن‌ها بپردازیم فرصتی به اختلافات نمی‌رسد بیان کرد: منظور ما از وحدت توجه به نقاط و دشمن مشترک است و دست کشیدن اهل سنت یا تشیع از عقایدشان مطرح نیست، به سراغ قرآن برویم و در ترویج و تبیین حقایق قرآنی بکوشیم.

امام جمعه تربت جام ضمن بیان این مطلب که روح اسلام هم زیستی، وحدت و آخرت‌گرایی است خاطرنشان کرد: وحدت بین اقشار جامعه اعم از مسئولان و مردم، وحدت بین جناح‌های سیاسی، تقویت هم زیستی و تقویت عقاید اسلامی از دیگر اهداف این دفتر فرهنگی در تربت جام است.

وی ادامه داد: از نظر سیاسی نظام اجتماعی یعنی مدیریت تزاحم منافع، همه مردم مطالبات و منافعی دارند و در برخی موارد این‌ها با هم تزاحم پیدا می‌کند، در سطح وسیعی از جامعه تزاحم‌های متفاوتی وجود دارد و نباید درصدد حذف دیگری باشیم و می‌بایست این‌ها را بپذیریم و به سمت عدالت برویم.

طاهری ابراز داست: منظور از اسلام ناب محمدی(ص) ایمان به خدا و کفر به طاغوت است در اسلام، افراد تحول‌خواه، استکبارستیز و وحدت‌گرا هستند و شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی اسلام ناب محمدی(ص) نیست چون تفکر آنان طاغوتی است.

وی بیان کرد: از ارکان اصلی قرآن مبارزه با طاغوت است و تعریف ما از طاغوت کسی است که دنیا را برای خودش می‌خواهد، خود برتربین است و حقی برای دیگران قائل نمی‌شود.

طاهری گفت: تفکر بسیجی یعنی تفکر انقلابی، استکبارستیزی، وحدت‌گرایی، اهل کار و تلاش و همت، تحول‌خواهی، ایمان به خدا و کفر به طاغوت سرلوحه کارآنان است  و در بسیج نگاه سیاسی به معنای جناحی وجود ندارد چرا که بسیج جناحی نیست و حتما به بسیج کمک خواهیم کرد ونیروهای فعال فرهنگی که تفکر انقلابی و بسیجی دارند را تشویق و تقویت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جوانان ما برای شغل منتظر مسئولان نباشند و به همت درونی خود متکی باشند تفکر بسیجی این‌گونه است نباید گرفتار امکانات باشیم.

طاهری افزود: بسیج یک تفکر است که نهاد مقدسی هم آن را ساماندهی می‌کند و از همه نهادها، ادارات و اقشار هم در آن عضو هستند و اکثریت آنان انسان‌های مخلصی هستند که هدفشان خدمت به مردم است، مراد  ما از تفکر بسیجی این است که به این بدنه فعال نباید ضربه زد ممکن است گاهی یک بسیجی اشتباهی انجام دهد، این نباید سبب بدبینی به بسیج و سپاه که اقتدار و قوت نظام است شود.

گفتنی است؛حجت‌الاسلام جواد آویش طاهری متولد 1357 در روستای خوشاب از توابع بردسکن است و پنجمین امامت جمعه خود را در شهرستان تربت جام تجربه خواهد کرد. وی هم‌اکنون دانشجوی دکترا در رشته الهیات شاخه علوم و قرآن حدیث دانشگاه پیام نور مرکز تهران است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها