پرورش زنبور عسل براي كسب درآمد يكي از عرصه هاي موفق در استان آذربايجان شرقي است.
کد خبر: ۸۷۲۷۴۲۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج، پرورش زنبور عسل براي كسب درآمد يكي از عرصه هاي موفق در استان آذربايجان شرقي است. بايد به اين عرصه براي صادرات عسل به خارج كشور توجه كرد و براي كشور ارزاوري را به ارمغان آورد. البته مسئولان همكاري لازم و حمايت كافي را از توليد كنندگان معمولا ندارند.


پرورش زنبور عسل برای تولید عسل یکی از عرصه های درامدزا در این استان بوده و از انرو بسیاری از ساکنین این استان به این عرصه روی آورده اند.

*خودتان را معرفي كنيد و بگوييد كه در چه زمينه اي از تسهيلات خوداشتغالي استفاده كرده ايد؟
سليمان حسين بيگلي هستم از شهرستان جلفا.براي پرورش زنبور عسل حدود15 ميليون تومان تسهيلات از بانك مهر اقتصاد دريافت كرده ام و در حال حاضر هم حدود 150 كندو زنبور دارم.

*درآمد و سود حاصل از اين كارتان چگونه است و آيا راضي هستيد؟
درآمدم در سالهاي قبل خوب بود اما امسال به لحاظ شرايط آب و هوايي نامناسب در منطقه توليد عسل كاهش يافت و نتوانستيم درآمد خوبي داشته باشيم.

*شما محصول خود را به چه شكلي به فروش مي رسانيد و بازار فروشتان به چه شكلي است؟
هنوز به شكل سنتي و با معرفي دوستان و آشنايان به فروش مي رسانم و بسياري از مشتري ها بعد از خريد دوباره سفارش مي دهند و بازاريابي به آن شكل انجام نمي دهم.

*آيا در دوره هاي آموزشي مرتبط با حرفه خودتان كه توسط بسيج سازنده گي در مركز شهرستانها برگزار مي شود شركت كرده ايد؟
خير متأسفانه اطلاع نيافتم و نتوانسته ام شركت كنم اما خيلي دوست دارم كه علاوه بر تجربيات خودم از كلاسهاي علمي هم بهره ببرم.

*اين نوع تسهيلات و اعطاي آن به طرحهاي زود بازده چه كمكي به پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي مي كند؟
براي خود من كه دريافت تسهيلات انگيزه جديدي داد و معتقد هستم اعطاي آن به جوانان اعتماد به نفس مي دهد تا وارد بازار كار شوند.

*به عنوان سؤال آخر مشكلات و موانع پيش روي شما چيست؟
اولا اينكه برخي ادارات بعد از شروع كار، حمايت خوبي نمي كنند و دوم اينكه مشكلات در كار ما نياز هست.
براي مثال جهادكشاورزي يا تعاون روستائي شكر سهميه اي براي زنبورداران اختصاص دهند و مجبور نشويم به قيمت بالا از بازار تهيه كنيم.











ارسال نظرات