مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون بیش از 61 هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم کشور سرمایه‌گذاری کرده است.
کد خبر: ۸۷۲۷۴۲۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، عارف نوروزی در دهمین همایش ملی و اولین جشنواره‌ی فرهنگ و مدیریت جهادی در تهران با تشریح اقدامات جهادی بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور اظهار داشت: مهم‌ترین دستور کار بنیاد برکت در 9 سال گذشته، اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم بوده است.

وی تعداد طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت را که در مناطق محروم 31 استان کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به اجرا درآمده‌اند، 265 طرح عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها با حجم سرمایه‌گذاری کل 47 هزار و 400 میلیارد ریال، بیش از 165 هزار فرصت شغلی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در سراسر کشور ایجاد شده است.

دکتر نوروزی با بیان این‌که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم به شکل مشارکت با کارآفرینان محلی و به میزان 49 درصد سرمایه‌گذاری می‌کند گفت: بنیاد برکت این طرح‌ها را با همکاری کمیته‌ی سرمایه‌گذاری و اشتغال در استانداری‌ها انتخاب می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به این‌که طرح‌های اقتصادی در صورتی موفق خواهند بود که توجیه اقتصادی و بازده خوبی داشته باشند، افزود: بنیاد برکت به مدت سه تا 5 سال در کنار کارآفرین حضور دارد و پس از آن سهم خود را با قیمت کارشناسی و با اقساط سه تا پنج سال به کارآفرین شریک واگذار می‌کند.

وی ساخت مدارس برکت در مناطق محروم کشور را از دیگر اقدامات فرهنگی و اجتماعی ماندگار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد و گفت: تاکنون قرارداد بیش از 900 مدرسه منعقد شده و از این تعداد 700 مدرسه به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ی افتتاح شده است. بنیاد برکت پس از ساخت مدارس، آن‌ها را تحویل آموزش و پرورش می‌دهد.

مدیر عامل بنیاد برکت با اشاره به توصیه‌ی مقام معظم رهبری برای ساخت هزار مدرسه در کشور، بیان کرد: 104 هزار دانش‌آموز در 900 مدرسه‌ی برکت مشغول به تحصیل شده یا به‌ زودی خواهند شد و مدرسه‌سازی برکت تا پایان امسال به هزار مدرسه می‌رسد.

به گفته‌ نوروزی 685 مرکز فرهنگی شامل مسجد، حسینیه، خانه‌ی عالم، حوزه‌ی علمیه و دارالقران نیز توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور ساخته شده است.

بنیاد برکت در در دهمین همایش ملی و اولین جشنواره‌ی فرهنگ و مدیریت جهادی، به عنوان ارایه‌دهنده بهترین طرح‌ها حضور پیدا کرده است. بر همین اساس، فعالیت‌های بنیاد برکت به ویژه طرح‌هاي توانمندسازی اقتصادی، مدرسه‌سازی و ساخت مسجد به عنوان طرح‌های برتر این همايش انتخاب شده‌اند.
ارسال نظرات