نماینده سابق مجلس در گفت و گو با «بسیج»:
سید علی طاهری گفت: هر آنچه که در قالب این توافق صورت گرفته و به طور کلی هر نوع توافقی که بخواهد به نوعی ایران را از حمایت او از مقاومت محدود کند قطعا مردود است و قابل تحمل نیست.
کد خبر: ۸۷۲۷۴۴۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص انتشار بخش‎هایی  از توافق عجیب و محرمانه مذاکره کنندگان دولت یازدهم با FATF (کارگروه اقدام مالی در حوزه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم) تصریح کرد: این توافق به نوعی همان قطعاتی از برجام‎های 2 و 3 است که آقای روحانی به آن اشاره کرده بود که ما این برجام را مقدمه برجام‎های دیگر قرار می‎دهیم و با موضع گیری صریح مقام معظم رهبری و علاقه مندان به نظام مواجه شد.

طاهری تاکید کرد: طبیعتا هرآنچه که به حمایت ایران از محور مقاومت در منطقه مربوط می‎شود به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و مغایر با اهداف نظام است و با آن همخوانی ندارد، از این رو نیاز به تجدید نظر در خصوص این توافق وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: هر آنچه که در قالب این توافق صورت گرفته و به طور کلی هر نوع توافقی که بخواهد به نوعی ایران را از حمایت او از مقاومت محدود کند قطعا مردود است و قابل تحمل نیست.

نماینده سابق مجلس گفت: طبیعتا هر تصمیمی که می‎خواهد در مورد مسائل برون مرزی ما گرفته شود اولا غیر از مصوبه مجلس از آنجایی که به سیاست خارجی مربوط می‎شود و سیاست‎های کلان و سیاست خارجی نیز طبق اصل 110 قانون اساسی جزو اختیارات رهبری است این توافق دارای دو منع است؛ از این رو دولت نمی‎تواند در مورد سیاست‎های خارجی به تنهایی تصمیم بگیرد یا اینکه راهکار قانونی آن از طریق مصوبه مجلس را داشته باشد یا اینکه در خصوص سیاست کلی نظام  باید با نظر مقام معظم رهبری انجام شود.

طاهری در خاتمه خاطر نشان کرد: مجلس نیز بایستی سریعا به این مسئله ورود کند و در این خصوص بررسی لازم را انجام دهد تا نگرانی‎هایی که در خصوص این توافق ایجاد شده برطرف شود.
ارسال نظرات