امام‌جمعه شاهدیه درواکنش به بروز برخی ولنگاری‌های فرهنگی در استان گفت: افرادی که در برابر چنین اقدامات هنجارشکنانه خواسته و یا ناخواسته سکوت اختیار می‌کنند زمینه ترویج فساد و نابودی نسل کارآمد، فعال، پرانرژی و جوان جامعه را فراهم می‌آورند.
کد خبر: ۸۷۲۷۵۱۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام‌جمعه شاهدیه درواکنش به بروز برخی ولنگاری‌های فرهنگی در استان گفت: افرادی که به‌صورت عمدی یا غیرعمدی دست به اقدامات هنجارشکنانه در استان می‌زنند یا به دنبال تأمین خواسته‌ها و غرایض شهوانی خود هستند و یا دچار کمبود شخصیت بوده و از این طریق به دنبال جلب‌توجه جامعه به خود هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی ادامه داد: یک روانشناس غربی می گوید من طرفدار ولنگاری زن در جامعه هستم اما واقعیت این است که اولین ثمره ولنگاری زن در جامعه فاسد شدن مردان است.

وی خاطر نشان کرد: برخی به‌اصطلاح روشن‌فکران، زنان غربی را الگوی خود قرار داده‌اند اما سؤال این است زنی که در خیابان با چنین قیافه‌ای ظاهر می‌شود غیرازاین است که ارزش خود را زیرا گذاشته و ابزاری برای خودخواهی و خودکامگی برخی مردان آلوده و هوسران شده است.

بشکانی افزود: اصولاً افرادی که دارای شخصیت مناسبی باشند به‌جای خودنمایی از طریق بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه با حضور در میدان‌های علمی، ورزشی وغیرو، خود را در بالاترین سطح از شخصیت به جامعه معرفی کرده و کرامت و شخصیت واقعی زن را به نمایش می‌گذارند.

وی سکوت مسئولان فرهنگی استان نسبت به این رفتارهای ضد ارزشی را شایسته ندانست و اظهار داشت: افرادی که در برابر چنین اقدامات هنجارشکنانه خواسته و یا ناخواسته سکوت اختیار می‌کنند زمینه ترویج فساد و نابودی نسل کارآمد، فعال، پرانرژی و جوان جامعه را فراهم می‌آورند.

خطیب جمعه شاهدیه در پایان گفت: زنی که عاقل باشد حتی اگر دین هم نداشته باشد تن به بازیچه شدن در جامعه نخواهد داد و ارزش خود را تنزل نخواهد داد.

یزدامروز


ارسال نظرات