وزیر سابق ارتباطات در گفتگو با «بسیج»:

مرکز آمار ایران و بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی واقعی را اعلام کنند

محمد سلیمانی گفت: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران باید بر اساس اسناد، مدارک و فاکتورهایی مشخص کنند که نرخ رشد اقتصادی 4/4 درصدی که آقای روحانی مطرح کرده است مربوط به سال 94 است یا سه ماهه اول سال 95؟!
کد خبر: ۸۷۲۷۵۴۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

محمد سلیمانی وزیر سابق ارتباطات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت تناقضاتی درباره نرخ رشد اقتصادی دارد از یکسو دولت در سه ماهه اول سال 94 رشد اقتصادی را اعلام کرد و پس از آن هیچ صحبتی نیاورده است که در سفر اخیری که آقای روحانی به یاسوج داشتند نرخ رشد اقتصادی اعلام شد.

وی با بیان اینکه مراکز آمار نرخ رشد اقتصادی سال 94 را اعلام نکرده اند افزود: علی رغم اینکه متولیان آماری اعم از بانک مرکزی و مرکز آمار ایران،آمار رشد اقتصادی را مطرح نکرده است چطور ممکن است دولت نرخ رشد اقتصادی را اعلام کند؟!

سلیمانی بیان داشت: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران باید بر اساس اسناد، مدارک و فاکتورهایی مشخص کنند که نرخ رشد اقتصادی که آقای روحانی مطرح کرده است مربوط به سال 94 است یا سه ماهه اول سال 95؟!

وزیر سابق ارتباطات در خاتمه اذعان داشت: رشد اقتصادی سه ماهه معنا و مفهوم علمی و منطقی ندارد لذا رشد اقتصادی در یکماه فاقد ارزش آماری است و باید رشد اقتصادی به شکل سالانه مطرح شود و مقایسه آماری با سال های گذشته هم انجام شده باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار