خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: در برنامه ریزی های انجام شده برای ساماندهی مزار شهدا تلاش شده است، فضای گلزارها برای حضور نسل چهارم انقلاب جاذبه معنوی داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۲۷۵۵۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرزاری بسیج از قم، سید جواد هاشمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان های شهدا در استانداری قم با اشاره به اینکه بنیاد شهید بر اساس رسالت خود همواره در جهت ارائه خدمت به خانواده معظم شهدا گام برداشته است، افزود: مناسب سازی و ساماندهی حریم گلزارهای شهدا از جمله اقداماتی است که در نتایج مثبت آن در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه های اجرایی استان با بنیاد شهید در این زمینه ضروری است، گفت: همه مسئولان استان باید به دنبال کسب رضایت خانواده های شهدا باشند و ساماندهی مزار شهدا، نقش مهمی در تحقق این هدف دارد.

وی با اشاره به اینکه گلزارهای شهدا، مکان های مقدسی هستند که حضور انسان در آن صفای باطن را افزایش می دهد، ادامه داد: دستگاه های متولی گلزارها تا جایی که امکان دارد نباید اجازه دهند در محدوده این مکان های معنوی اشخاص عادی دفن شوند.

هاشمی گفت: گلزارها باید متناسب با جایگاه رفیع شهیدان ساماندهی شوند و در این زمینه بنیاد شهید با همکاری دستگاه های اجرایی اقدامات قابل توجهی انجام داده که در سطح گلزارهای شهدای استان قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: با توجه به تعداد بالای شهدای به خاک سپرده شده در گلزار شهدای شیخان لازم است این مکان با همت مسئولان استان هرچه سریع تر ساماندهی شود تا رضایت خانواده های معظم شهدا و مردم در این خصوص بدست آید.

وی با اشاره به تاثیر حضور خانواده های شهدا و پشتیبانی آنها از انقلاب اسلامی، ادامه داد: دعای خیر مادران و پدران شهدا بهترین بیمه برای انقلاب در جریان مقابله با توطئه های نظام استکبار است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: فضای گلزارها باید به نحوی باشد که علاوه بر افراد دارای سابقه در نهضت امام خمینی (ره) نسل چهارم انقلاب هم در این مکان های نورانی حضور یابند و از فضای معنوی آن استفاده کنند.

وی با اشاره به ازدواج هایی که در گلزارهای شهدا صورت می گیرد، افزود: جوانان امروز جامعه ما خواهان بهره مندی از فضای معنوی حضور در گلزارهای شهدا هستند و این وظیفه مسئولان است که شرایط مناسبی را در این مکان های مقدس فراهم کنند. 

وی با بیان اینکه گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) از جمله افتخارات ملی است، ادامه داد: اگر بودجه های مورد نیاز برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان تامین شود، بنیاد شهید با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در کوتاه ترین زمان تمام گلزارهای شهدا را متناسب با جایگاه شهیدان ساماندهی خواهد کرد.

71 گلزار در استان قم شامل 24 گلزار در بخش مرکزی، 26 گلزار در خلجستان، 13 گلزار در کهک، شش گلزار در سلفچگان و دو گلزار در جعفرآباد وجود دارد.
ارسال نظرات