يادداشت..

مدلینگ، تحفه ی آتلیه داران و آرایشگران بر خاموشی فرهنگ ایرانی

از آنجا که خوشبختانه یا بدبختانه ، آتلیه داران و آرایشگران برای معرفی کارهای خود هریک در تلگرام کانالی و در اینستاگرام صفحه ای باز کرده اند با پرداخت مبلغ ناچیزی به دختران، دیر یا زود تصویر نامناسب دختر جوان را میهمان صفحاتشان می کنند تا شاید چشمان ما از دیدن کارهای خارق العاده شان باز شود ...
کد خبر: ۸۷۲۷۵۷۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
به گزارش خبرگزاري بسيج در كرمان ، دنیای امروز و سرعت تکنولوژی سبب شده است تا کارهای جدیدی رونمایی شود و یا از دور خارج گردند وجود اینترنت و فضای مجازی بی شک بر شیوه ی جدید کسب و کارهای امروزی تاثیر بسزایی داشته است.
برای مثال در گذشته افراد برای تبلیغ کار خود از چاپ تراکت یا تبلیغات تلویزیونی آن هم با محدودیت های فراوان، استفاده می کردند اما امروزه وجود دنیایی به نام فضای مجازی دسترسی ها را آسانتر و تبلیغات را آنی ،به روز و بدون محدودیت کرده است.
اگر تا چند سال پیش از یک نوجوان درباره شغل آینده‌‌اش می‌پرسیدی، بدون شک بازیگری یا خوانندگی یکی از پرطرفدارترین‌‌ها بود. حالا چند سالی می‌شود ذائقه‌‌ها تغییر کرده، مدل شدن اگر رویای خیلی از جوان‌‌ها نباشد، لااقل یکی از علاقمندی هاست. نگاهی کوتاه به آمار مراجعین آتلیه‌‌های عکاسی برای انداختن چند شات عکس مدلینگ می‌تواند گواه این موضوع باشد.
شاید شما هم این روزها واژه هایی مثل مدل مانکن ومدلینگ را زیاد شنیده باشید. واژه هایی که دنیای مجازی به آن جان داده است، فضایی که سبب شده اگر در روزگارانی جوانان به دنبال بازیگری بودند تا دیده شوند این بار موضوعی به نام مدلینگ آن ها را به آسانی و سریع تر به دنیای دیده شدن برساند.
مدلینگ پدیده ای که در جوانان، بازار داغی را به خود گرفته است و این بار دانشجویان شهرهای مختلف طعمه می شوند، موضوعی که آرایشگران و آتلیه ها دارها، مشتری آن هستند و برای به ظهور رساندن کارهای خود به دنبال مدل...
 
امروزه شاهد هستیم که  دانشجویی دور از خانواده ، برای تحصیل به شهری دیگر می رود و با هدف تامین مالی و دیده شده، تن به مدلینگ برای آرایشگران و آتلیه دارها می دهد.
از آنجا که خوشبختانه یا بدبختانه ، آتلیه داران و آرایشگران برای معرفی کارهای خود هریک در تلگرام کانالی و در اینستاگرام صفحه ای باز کرده اند با پرداخت مبلغ ناچیزی به دختران، دیر یا زود تصویر نامناسب دختر جوان را میهمان صفحاتشان می کنند تا شاید چشمان ما از دیدن کارهای خارق العاده شان باز شود و پی به مهارتشان ببریم! و این شروع شکستن حریم های اخلاقی، فرهنگی و دینی جامعه است.
سوال این جاست دختر جوانی که مدلینگ شده است آیا نمی داند که فضای مجازی مرز ندارد و دیر یا زود تصویر آرایش شده با ژست نامناسبش به دست دوستان و اقوام او خواهد رسید؟و حال چه آینده ی تلخی در انتظار او خواهد بود؟
سوال دیگر این است که اسب سرکش و خودخواهانه ی آرایش گران و آتلیه داران تا کی باید بر فضای مجازی بتازد و حرمت ها را زیر پا له کند؟
راستی مسئولین فرهنگی جامعه که در ولنگاری فرهنگی غرق شده اند ، باز هم سکوت می کنند؟
يادداشت:اعظم پسند
ارسال نظرات