خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه:

فرهنگ ایثار و شهادت باعث حفظ تمامیت ارضی و اقتدار نظام اسلامی ماست

استاندار کرمانشاه گفت: اگر موضوع ایثار و شهادت را نداشتیم معلوم نبود وضعیت تمامیت ارضی و اقتدار نظام اسلامی ما چگونه بود لذا باید قدر شناسی از این موضوع جدی تلقی شود.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۰۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اسدالله رازانی روز دوشنبه در جلسه شورای استانی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری کرمانشاه افزود: کشورمان در طول تاریخ افتخارش پیروی از ائمه و فرهنگ کربلا و ایثار و شهادت بوده است.
وی ادامه داد: اگر حتی ما مسئولان هم کاری نکنیم، مقوله ایثار و شهادت در فرهنگ ما آنقدر ریشه دار و عمیق است که راه خودش را دنبال می کند چرا که در ایران حتی پیروان سایر ادیان نیز هنگام عزاداری عاشورا خود را شریک در این فرهنگ می دانند.
به گفته رازانی، ما در مقوله فرهنگ سخت افزاری فکر می کنیم در حالیکه جامعه و دنیا به سمت کارهای نرم افزاری پیش رفته است لذا از دنیای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید غافل بود.
استاندار کرمانشاه توصیه کرد که کتاب وصیت نامه شهدای استان به صورت دیجیتالی تهیه شود تا در سراسر دنیا امکان دسترسی به آنها وجود داشته باشد.
رازانی همچنین به موضوع اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکل اشتغال فرزندان ایثارگران را داریم و باید مدنظرمان باشد که هرکس معاش نداشته باشد معاد و معنویت هم ندارد.
وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر معمولا جایی را در میدان اصلی شهر به عنوان یادمان در نظر می گیرند و اسامی افراد در آنجا درج می شود، گفت: بهتر ما هم در سطح استان اقدام به این کار کنیم.
وی همچنین به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه دستور داد تا به تمام بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی سطح استان قانونی را اطلاع رسانی کند که به موجب آن هر بنگاهی که فرزندان شهدا و ایثارگران را استخدام کند به شرط ادامه استخدام تا 18 ماه پرداخت حقوق آنها برعهده بنیاد شهید خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار