خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان کرمانشاه:

اطلاعات 9800 شهید کرمانشاه جمع‌آوری شده است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه از جمع‌آوری تمام اطلاعات فردی 9 هزار و 800 شهید استان، خاطرات و وصیتنامه آنان توسط 300 اکیپ خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۱۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مجتبی بیانی پیش از ظهر امروز در شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه با حضور مدیران استانی برگزار شد، اظهار داشت: طبق ابلاغیه رئیس‌جمهور تمام استان‌هایی که کنگره شهدا را برگزار نکرده‌اند موظف به تشکیل ستاد کنگره شهدا شدند.

بیاتی ادامه داد: در ستاد کنگره شهدای استان کرمانشاه، 15 کمیته پیش‌بینی شد که در کمیته جمع‌آوری تمام اطلاعات فردی 9 هزار و 800 شهید استان، خاطرات و وصیتنامه آنان و همچنین خاطرات دوستان شهید جمع‌آوری شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه 300 اکیپ برای جمع‌آوری اطلاعات فوق در سطح استان فعالیت داشته‌اند، بیان کرد: در بحث ساخت تمثال شهدا نیز کارهایی انجام شد که به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: می‌توان یادمان شهدا را در محل عبور ایجاد کرد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثرتر باشد و آهنگ حرکت در ساخت یادمان‌ها در نقاطی مانند قصرشیرین باید شدت بگیرد.

این مسؤول با اشاره به چاپ 40 جلد کتاب در ارتباط با دفاع مقدس، بیان کرد: 10 کتاب دیگر نیز در دست چاپ است که این کار توسط سپاه و بنیاد حفظ آثار در قالب کنگره شهدا انجام گرفته است.

به گفته بیاتی، در حوزه فیلم‌سازی در استان کار زیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام نشده که در همین راستا سناریوی سه فیلم سینمایی و یک سریال با همکاری صدا و سیمای مرکز کرمانشاه آماده شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه بر لزوم یادمان‌سازی، تهیه کتاب و فیلم در حوزه دفاع مقدس و نصب تصاویر شهدا در میادین شهری تاکید کرد.

این مسؤول در پایان پیشنهاد داد که یادواره شهدا در ادارات حداقل سالی یکبار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شود و در آن یاد شهدای آن اداره گرامی داشته و از خانواده شهدا نیز در این مراسم دعوت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار