رئیس اوقاف و امور خیریه دلیجان قبور شهدا را بیانگر هویت ملی و تاریخی یک ملت دانست و گفت: عملیات بهسازی قبور مطهر شهدای امامزاده ابوالفضل(ع) دلیجان با اعتبار 200 میلیون ریالی از سوی سازمان اوقاف کشور آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۳۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۶

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، از آغاز عملیات بهسازی قبور مطهر شهدای امامزاده ابوالفضل(ع) دلیجان با اعتبارات کشوری خبر داد و گفت: اجرای این عملیات با تخصیص اعتباری معادل 200 میلیون ریال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور محقق شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات بهسازی در مدت دو هفته به پایان خواهد رسید همچنین با توجه به اینکه طرح جامع آستان مقدس امامزاده ابوالفضل(ع) سال گذشته مصوب شد اجرای این عملیات عمرانی هم در راستای این طرح انجام می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه دلیجان تصریح کرد: شهرستان دلیجان 24 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده که از این تعداد پیکر مطهر 9 شهید در جوار آستان مقدس امامزاده ابوالفضل(ع) مدفون هستند.

حجت‌الاسلام آسوده ادامه داد: امروز پرچم اسلام به برکت فداکاری و خون شهیدان در سراسر دنیا به اهتزاز درآمده و عظمت اسلام به واسطه ایثار این مجاهدان راه حق نمایان شده، شهیدان از تعلقات دنیوی گذشتند و مصالح امت اسلامی را بر خود و زندگی خویش ترجیح دادند.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و پس از واقعه عظیم عاشورا، اعتبار و ارزش دو چندانی یافته است، گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و آشنایی نسل جدید با ایثارگری ‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس را از ضروریات امروز جامعه محسوب می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه دلیجان یادآور شد: شهدا با حضور در میدان جنگ و اهدای خون خود، آموزه‌ها و ارزش‌های ناب دین مبین اسلام را حفظ و فرهنگ عاشورا را در کشور نشر و توسعه دادند.

حجت‌الاسلام آسوده در پایان قبور شهدا را بیانگر هویت ملی و تاریخی یک ملت دانست و خاطرنشان کرد: مزارهایی که یادآور این است که برای به دست آورن استقلال و بیرون راندن متجاوز، چه هزینه‌هایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات