همزمان با ولادت امام رضا (ع) در آیینی در سنندج 12 نفر زندانی جرایم غیرعمد در کردستان توسط خیرین آزاد شدند.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۷۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیین آزادسازی این 12 نفر زندانی جرایم غیر عمد کردستان روز یکشنبه و با حضور آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ماموستا ملا عبدالرحمان خدایی و جمعی از مسئولان اجرایی کردستان در سالن بازداشتگاه موقت سنندج برگزار شد.

رئیس کل دادگستری کردستان در این آیین گفت: این تعداد زندانی جرایم غیرعمد استان در مجموع چهار میلیارد و 510 میلیون ریال بدهی داشتند که شاکیان از700 میلیون ریال بدهی خود گذشت کرده و مابقی این مبلغ توسط خیرین و ستاد دیه استان به شاکیان پرداخت شده است.
علی اکبر گروسی افزود: آزادی این زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت دوباره آنها به خانواده هایشان، یکی از کارهای بسیار نیک و دارای ثواب دنیوی و اخروی است.
وی اضافه کرد: با همکاری ستاد دیه استان و خیرین کردستانی از ابتدای سال جاری تاکنون 40 نفر زندانی جرایم غیرعمد این استان با 16 میلیارد و 340 میلیون ریال بدهی آزاد شدند.
وی اظهار کرد: از این مبلغ بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال آن شاکیان بدهی خود را به محکومان بخشیدند و مابقی نیز توسط خیرین و ستاد دیه استان پرداخت شده است.
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در آیین دادرسی نظام جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از شریعت اسلام است، بیشتر از هر نظام دادرسی در سطح دنیا به کرامت و شخصیت انسان توجه شده است.
وی اضافه کرد: در آیین دادرسی کشورمان مجازات حبس برای محکومان کمتر از سایر کشورها اعمال می شود و محیط زندان به عنوان مکانی برای ارشاد و گسترش فضایل اخلاقی در بین زندانیان تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: بسیاری از زندانیان در محیط های آموزشی داخل زندان مهارت ها و مدارج تحصیلی مختلف را فرا می گیرند و پس از آزادی از زندان می توانند با مهارت کسب کرده، شغلی برای خود ایجاد کنند.

ارسال نظرات