سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرده؛ دشمنان خدا ودین خدا همواره از مسجد هراس دارند، چرا که مسجد پایگاه بیدارگری، خیزش عمومی، بسیج همگانی و پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۸۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت گرامیداشت روز مسجد، بیانیه‌ای صادر کرده است که در ادامه می‌آید.

بسم الله الرحمن الرحیم

(سُبحان الََََََّذى اَسرى بِعبده ليلاً من المسجدِ الحرامِ الى المَسجِد الاقصى الَّذى بارُكنا حَولهُ لِنُرِيهُ مِن آياتِنا اِنََّهُ هُو السَّميع البَصير) اسراء آیه 1

سی و یکم مرداد ماه هر سال یادآور یکی از بزرگترین داشته‌های دین الهی یعنی مسجد است ،پس از به آتش کشیدن مسجد الاقصی در21 آگوست1969 میلادی برابر با 31 مرداد 1348هجری شمسی توسط رژیم غاصب صهیونیستی ،کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست سالیانه خود بنا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در جهت مقابله با صهیونیست‌ها وزنده نگه داشتن ارزش و حرمت مسجد در تمامی ازمنه‌های تاریخی، روز 31 مرداد را برای همیشه جاودانه وآن را در تارک تاریخ به عنوان روز جهانی مسجد ثبت نمودند که امروزه در تمامی نقاط عالم بویژه جهان اسلام این امر نهادینه شده است.

مکانی ارزشمند که از زمان تولد اسلام مهمترین جایگاه برای تمامی عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی جهادی بوده و نقش بسیار مهمی نیز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران داشته است.

همین نامگذاری بهانه‌ای شد برای نامگذاری دیگری، نامگذاری اولین رده بسیج به نام بسیج مساجد و محلات که جزء یکی از قدیمی‌ترین رده‌های بسیج به شمار می رود.

کسانی که برای اشغال سرزمین موعود پا به پاره تن اسلام نهادند خوب می دانستندکه برای شکستن غرور یک امت باید مقدساتشان را هدف بگیرند وبه همین دلیل به سراغ اولین قبله ی آخرین دین الهی رفته و مسجد الاقصی را به اتش کشیدندتا به خیال واهی خود یکی از مقدس ترین نهاد های دین اسلام و معراجگاه پیامبران را تحقیر کرده باشند. اما آنها صاحب این خانه و اهلش را نمی شناختند و شاید فکر آن را هم در اذهان شیطانی خود نمی پروراندند که روزی شعله های این اتش به جانشان بیفتد وهمچون مس گداخته از درون نابودشان کند.

به راستی و به طور قطع و یقین می توان اذعان نمود که در میان معابد و مراکز عبادی ادیان الهی «مسجد» تنها مکانی است که تمام عناصر و اجزاء آن وحدت آفرین بوده ونمادی از یگانگی، انسجام و وحدت در آن نمود یافته است. لذا با توجه به ویژگی های منحصر به فرد مسجد، پیامبر گرامی اسلام (ص)شخصا پایه گذار اولین مسجد است.

ایشان مکانی را پایه گذاری کرد که علاوه بر عهده دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت. به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی های برجسته ای برخوردار بوده است.

در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله عقاید و فعالیت‌های عبادی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در مسجد انجام می‌شد. ای مسلمانان و ای یاران مسجدی بدانید که دشمنان خدا ودین خدا همواره از مسجد هراس دارند، چرا که مسجد پایگاه بیدارگری، خیزش عمومی، بسیج همگانی و پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است.

در مساجد است که افراد نمازگزار همچون قطره‌های باران به یکدیگر می پیوندند تا دریایی از اتحاد را به نمایش درآورند، همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه معبود سبحان می‌گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می‌کنند.

با کمال تاسف امروزه تعدادی از مسلمان نماهای تکفیری همسو با رژیم صهیونیستی در هر کجا که قدم شوم خود را می گذارند مساجد را تخریب می نمایند تا جائیکه همین رژیم صهیونیستی، این دشمن زهرآگین دیرینه اسلام و مسلمانان در باریکه‌ی غزه که فضای بسیار محدودی است صدها مسجد را در کمتر از ظرف زمانی دو ماه ویران کرد.

حضرت امام خمینی(ره) بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعال همگان در مساجد تاکید داشته و آن را موجب تقویت اسلام و نظام می‌دانستند و مساجد را مهمترین مرکز جنبش‌ها و حرکت‌های اسلامی معرفی نموده و فرمودند: ای ملت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید و بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر برسد مملکت شما نجات پیدا کند.

از دل مساجد بود که شجره طیبه بسیج روئید و پایگاه‌های بسیج مساجد با حضور گرم میلیون‌ها انسان مومن و فداکار مرکز تلاش و مجاهدت مخلصانه در همه عرصه‌ها برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گردید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در خصوص حضور جوانان بسیجی در مساجد می‌فرماید حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی باید محیط مسجد را پرنشاط و آینده‌پو و آینده را لبریز از امید سازد.

با این وصف، سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه بیت‌المقدس کردستان به نمایندگی از صدها هزار بسیجی دریا دل و جان بر کف عضو پایگاه‌های مقاومت بسیج این استان، با گرامی‌داشت روز جهانی مسجد که به عنوان روز قشر بسیج مساجد و محلات نام گذاری گردیده است ضمن آرزوی شکوه، عزت و عظمت بیش از پیش برای همه مسلمانان و مساجد جهان اسلام در سرتاسر پهنای گیتی خصوصا ایران سربلندمان، از همه مسئولین و دست اندرکاران برنامه‌های فرهنگی و دینی مذهبی مصرانه می‌خواهد برای ارتقاء کیفی وضعیت مساجد در ام‌القرای اسلام و تحقق مسجد طراز اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از هیچ کوششی در این راستا دریغ نورزند و انشاالله مساجد را به بهترین وجه ممکن پایگاه جهادی و حرکت‌های انقلابی خود ساخته تا در پرتو برکات نورانی این کانون الهی و مردمی به اهداف عالی و والای اسلامی خود برسیم.

سازمان بسیج مساجد ومحلات سپاه بیت المقدس استان کردستان / مرداد ماه 95

ارسال نظرات