رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: به زودی مقدمات همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بین این دانشگاه و ۲ دانشگاه دانوب و اینسبروک و دانشکده حقوق کشور اتریش آغاز می‌شود
کد خبر: ۸۷۲۷۷۷۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
علی‌اصغر تباور در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان سیستان وبلوچستان  اظهار داشت: به‌ زودی مقدمات همکاری های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بین این دانشگاه و 2 دانشگاه دانوب و اینسبروک و دانشکده حقوق کشور اتریش آغاز می‌شود.
رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: این همکاری‌ها بر اساس تفاهم نامه فی مابین دانشگاه‌های یاد شده که در جریان سفر اخیر به آن کشور منعقد شده است، انجام می‌شود.
وی افزود: براساس این تفاهم نامه دوره‌های مشترک کوتاه مدت، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی با محوریت آموزشی و تحقیقاتی در کشور اتریش به مرحله اجرا در می‌آید.
تباور تصریح کرد: در سفر به کشور اتریش که با هدف توسعه همکاری آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه‌ها و مراکز پزوهشی به منظور بررسی تعاملات بین‌المللی صورت گرفت با 3 رئیس دانشگاه آن کشور به صورت جداگانه دیدار و در این خصوص بحث و تبادل نظر کردیم.
وی افزود: در بخش‌هایی از این تفاهم‌نامه‌ها  دوره‌های مشترک کارشناسی ارشد و دکترا و نیز دوره‌های مشترک کوتاه مدت کاربردی و کنفرانس و سمینارها برگزار و تحقیقات مشترک علمی و پژوهشی توسط اساتید و محققان فعال دانشگاه‌های اتریش انجام خواهد شد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه تسهیلات لازم برای شرکت اساتید و محققان دانشگاه‌های دانوب و اینسبروک کشور اتریش در همایش‌ها، گردهمایی‌ها و هم‌اندیشی‌های علمی و بین‌المللی فی مابین دو دانشگاه فراهم می‌شود.
ارسال نظرات