شورای هماهنگی بسیج های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی تهران بزرگ؛

نشست گزینشی فعالین نشریات دانشگاههای علوم پزشکی و حذف جمع کثیری از دانشجویان تنها یک میتینگ سیاسی برای اهداف انتخاباتی دولت است

در هفته ی گذشته نشستی با عنوان فعالین نشریات دانشگاه های علوم پزشکی برگزار گردید که بنا بر سیاست های چندساله وزارت بهداشت شامل تنها بخشی گزینش شده و بعضا توقیف شده! از تشکل ها و فعالین همسو دولت بود و جمع کثیری از دانشجویان را حذف کردند.
کد خبر: ۸۷۲۷۸۳۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛شورای هماهنگی بسیج های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی تهران در بیانیه ای نسبت به برگزاری نشستی با عنوان فعالین نشریات دانشگاه های علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت و حذف جمع کثیری از دانشجویان واکنش نشان داد.


متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ن و القلم و ما یسطرون ...
 
بلاشک درس خواندن همه‌ی وقت دانشجو را نمیگیرد؛ برای او وقتی باقی میماند که باید این وقت را برای مسائل فکری، برای مسائل سیاسی -البته سیاستبازی نمیگویم- استفاده کند. کار سیاسی در دانشگاه نباید حالت افراط و تفریط داشته باشد. یک وقت هست که تفریطی وجود دارد؛ اصلاً دانشگاه همین‌طور مثل یک مرده است! این همه جوان وجود دارند که گاهی در مسائل سیاسی، نه موضعی میگیرند و نه حرفی میزنند! بنده در موقعی گفتم خدا لعنت کند کسانی را که دانشگاه را به این طرف سوق میدهند. یک وقت هم دانشجو را در همه‌ی مسائلی که هیچ ارتباطی با او ندارد -مسائل و مشکلات گوناگونی که مربوط به گروهها و جناحهاست- بیایند وارد کنند؛ از نیروی جوان او استفاده کنند و او را این طرف و آن طرف بکشانند؛ این هم به نظر من افراط است.( بیانات مقام معظم رهبری در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی، 04/12/1377)  
در هفته ی گذشته نشستی با عنوان فعالین نشریات دانشگاه های علوم پزشکی برگزار گردید که بنا بر سیاست های چندساله "از ما بهترون"وزارت بهداشت شامل تنها بخشی گزینش شده و بعضا توقیف شده! از تشکل ها و فعالین همسو دولت بود و جمع کثیری از دانشجویان را حذف کردند. گویا این نشست یک میتینگ سیاسی برای اهداف انتخاباتی دولت بوده و مدعوین و اساتید کاری جز دادن کدهای انتخاباتی برای خودشان تعریف نکرده بودند و گویا این مراسم را سکوی پرتاپ خود برای سیاسی کاری و حزب بازی در دانشگاه ها و از مراحل اولیه  پروژه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می دانستند.

بدترین فسادها در جامعه این است که کسانی دچار فساد مالی و اقتصادی شوند و از بیت‌المالِ مردم برای منافع شخصی و پُرکردن جیب خود تغذیه کنند.( بیانات مقام معظم رهبری در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی، 04/12/1377)

حال سوال این است آیا بیان مطالبی همچون کلید زدن برنامه استفاده حزبی و عبور از منسوبین به امام دلها(رحمه الله علیه) جهت همسویی افکار عمومی ، بیان آزادی درج تصویر افراد ممنوع التصویر و دعوت از افراد معلوم الحال سیاسی که انگیزه های سیاسی خود را مقدم بر قلم سازنده نویسندگان ، هتک حرمت خطوط قرمز واقعی انقلاب را مقدم بر آزادی مسئولانه و تشویش جهت دار اذهان را مقدم بر آموزش پویا می دانند؛ چیزی جز فقدان تدبیر در استفاده از بیت المال و امید کذایی به جوسازی های دهه هفتادی است؟!!!

آیا مقام دانشگاه و دانشجو آنقدر تنزل پیدا کرده است که به جای حیات خلوت احزاب سیاسی مورد استفاده قرار بگیرند؟!
ما دانشجویان از مسئولین وزارتخانه میخواهیم ضمن صیانت! از بیت المال که حق مستضعفینِ بدون فیش های نجومی می باشد؛ از هرگونه ماجراجویی سیاسی و ایجاد تنش در فضای دانشگاه ها خودداری نمایند.
 
 
شورای هماهنگی بسیج های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران:
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهد

انتهای پیام/
ارسال نظرات