خبرهای داغ:
در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم

نمایشگاه توانمندی‌ها و عرضه محصولات تولیدی استان قم برگزار می‌شود

دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم به بررسی مصوبات جلسات قبل از جمله آب بهای واحدهای صنعتی خارج از حریم شهری، اخذ عوارض شهرداری برای طرح‌های گردشگری و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و عرضه محصولات تولیدی استان اختصاص داشت.
کد خبر: ۸۷۲۷۹۵۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
نمایشگاه توانمندی‌ها و عرضه محصولات تولیدی استان قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم به بررسی مصوبات جلسات قبل گذشت. در این جلسه نخستین موضوع مورد بررسی مربوط به مصوبه‌ای است که براساس آن "شرکت آب و فاضلاب شهری مکلف است افزایش قیمت انشعاب آب برای صنایع و واحدهای خدماتی را ابطال کرد و قراردادهای سال 93 و 94 که با قیمت جدید محاسبه‌شده را براساس قیمت قبل اصلاح کند."
حسن بختیاری از اعضای شورای اسلامی شهر نیز گفت: نظر شورا برای تعرفه آب‌بهای واحدهای صنعتی منحصر به واحدهای داخل حریم شهری است درحالی‌که این مصوبه تفسیر غلط شده است.

سید حسن رضوی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری درباره این مصوبه مخالفت نداشت اظهار داشت: اما در حال حاضر این مسئله به‌صورت تعرفه‌ای و منعکس‌شده از همین رو استعلامی از شورای شهر و نمایندگان اخذ و به‌علاوه مصوبه ستاد به وزارت نیرو ارسال‌شده تا کسب تکلیف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تأکید بر اینکه این مصوبه فقط در محدوده شهری قابلیت اجرایی دارد ادامه داد: بااین‌وجود این تعرفه‌ها 1 ساله است از همین رو شرکت آب و فاضلاب در سال 95 باید مجدداً مجوز بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه آب و فاضلاب کلیات این مخالفت استان را پذیرفته است تصریح کرد: هر قرارداد جدیدی باید بر اساس قیمت قبلی باشد تا وزارتخانه ابلاغ جدید را اعلام کند، بخش صنعت هم در حال حاضر بر اساس قرارداد قدیم تفاهم‌نامه با آب و فاضلاب خواهد داشت.

بررسی موانع اجرایی نمودن ماده 22 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در اخذ عوارض تراکم ساخت‌وساز پس از بهره‌برداری طی اقساط 5 ساله توسط شهرداری با حضور معاونت عمرانی استانداری، شهرداری، شورای شهر و مدیرکل پدافند غیرعامل نیز مصوبه دیگری بود که بررسی آن در کارگروه مربوطه به  هفته آینده موکول شد.

در ادامه این جلسه مصوبه تشکیل مداوم کمیته فنی گردشگری به ریاست معاون هماهنگی امور زائرین استانداری برای تصمیم‌گیری و تصویب موارد لازم در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری موردبررسی قرار گرفت که به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است.

تشکیل جلسه‌ای توسط دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با حضور اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیرامون نحوه عملی ساختن و پیشنهاد قرار گرفتن محل نمایشگاه‌های استان به مدت یک ماه در سال به‌صورت رایگان در اختیار اداره کل صنعت به‌منظور ایجاد نمایشگاه توانمندی‌ها و عرضه محصولات تولیدی استان موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

آوری فرد دراین‌باره تصریح کرد: قرار شد طرح به‌طور کامل بررسی و بر اساس آن شرکت‌کننده‌ها محصولات و زمان مشخص شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر اینکه فعالیت این نمایشگاه‌ها نباید با فعالیت اصناف تداخلی داشته باشد ادامه داد: همچنین صنعتگران باید در این نمایشگاه‌ها خدمات ویژه به مصرف‌کننده بدهند اگر قرار باشد همان محصولات بازار باشد بی‌فایده است.

به گفته وی، هماهنگی‌های لازم برای نظارت نماینده اداره کل استاندارد نیز باید در این نمایشگاه‌ها برای ارائه کالاهای مرغوب وجود داشته باشد تا اعتماد مردم به کالای داخلی مخدوش نشود.

سید مهدی صادقی با اشاره به اینکه در هفته دولت دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه سیمای امید مشارکت جدی خواهند داشت اظهار داشت: باید فصلی به‌عنوان برنامه حمایت‌گری باید تدوین شود، صداوسیما رسانه ملی است که با توجه به تنگناهای مالی به دنبال درآمدزایی است اما ازآنجاکه اقتصاد مقاومتی یک مسئله ملی است تا جایی که می‌تواند باید واحدهایی که می‌تواند درزمینه فرهنگ اقتصاد مقاومتی موثر هستند را حمایت کند.

استاندار قم تاکید کرد: با توحه به پروژه‌های تعیین‌شده برای دستگاه‌ها درزمینه اقتصاد مقاومتی همه مدیران در دستگاه‌های اجرایی مکلف به گزارش به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی هستند.

ارسال نظرات