خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

هدف اصلی از اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری داخلی است

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی جلوگیری از واردات نیست بلکه سرمایه گذاری داخلی است.
کد خبر: ۸۷۲۷۹۷۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

حسینی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص روند توسعه اقتصاد مقاومتی در شش ماهه اخیر اظهار کرد: علیرغم تاکید بسیار مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اقتصاد مقاومتی همانطور که آمارها نیز نشان می‌دهد اقدامات چندانی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری به لزوم توسعه اقتصادمقاومتی در درون جامعه اشاره کرد و گفت: برای پیشرفت اقتصاد مقاومتی باید درونگرا بود ولی متاسفانه مسئولین ارتباط با کشورهای خارجی را زمینه پیشرفت کشور در این حوزه می‌دانند.

این کارشناس در ادامه تشریح کرد: کشورهای خارجی ایران را بازار مصرفی برای فروش کالاهای خود می‌دانند و می‌خواهند جلو پیشرفت ایرانیان را بگیرند.

حسینی خوداکتفایی و اعتماد به نفس را برای پیشرفت کشور ضروری دانست و تبیین کرد: ما باید تا حد امکان از کالاهای ایرانی استفاده کنیم و جلو واردات بی‌رویه را بگیریم و درصورت لزوم اجناس مرغوب را وارد کشور کنیم.

وی نقش مسئولین را در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار موثر دانسته و خاطرنشان کرد: مسئولین باید از تولیدات و اجناس داخلی حمایت کنند و مصلحت و پیشرفت جامعه را بر هرچیزی مقدم بدانند.

این کارشناس با اشاره به لزوم انجام کارها به صورت صحیح تصریح کرد: هدف اصلی تولیدکنندگان باید تولید کالای ایرانی با کیفیتی مطلوب باشد به طوریکه مصرف کنندگان کالای ایرانی را به مشابه خارجی آن ترجیح دهند.

حسینی هدف اصلی از اقتصاد مقاومتی را سرمایه‌گذاری داخلی دانست و تشریح کرد: دولت باید از نخبگان، فارغ‌التحصیلان وجوانان حمایت کند و برای تولیدکنندگان سیاست‌های تشویقی قرار دهد.

وی افزود: برای پیشرفت در حوزه اقتصادمقاومتی باید ابتدا بحث گمرک و قاچاق بی‌رویه کالا حل شود و دولت می‌بایست در تمامی زمینه‌ها خصوصا در زمینه حمایت از تولیدکننده و تولیدات داخلی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

این کارشناس در خاتمه به تاثیر نظرات مقام معظم رهبری در پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: ما باید همیشه و بویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی به نظرات مقام معظم رهبری اعتماد کنیم و بکوشیم که آن‌ها را در جامعه محقق کنیم.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها