مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از برنامه‌ریزی همه‌جانبه شورای آموزش و پرورش این استان به منظور آغاز سال تحصیلی مطلوب خبر داد و گفت: با حمایت‌های استاندار هرمزگان شاهد آغاز مناسب سال تحصیلی جدید خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۲۷۹۸۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
دانش هاشمی‌پور صبح امروز در نشستی برای هماهنگ‌سازی میان بخش‌های مختلف آموزش و پرورش استان هرمزگان برای آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: اگرچه در استان هرمزگان در زمینه سخت‌افزاری با برخی محدودیت‌ها و کمبودها مواجه هستیم اما همت معلمان و جامعه پرتلاش فرهنگیان استان هرمزگان در این زمینه سبب شده تا هر ساله شاهد آغازی مطلوب برای سال تحصیلی جدید باشیم.

وی افزود: امسال نیز برنامه‌ریزی‌های خودمان را به سمت و سوی آغاز یک سال تحصیلی متفاوت و با نشاط برای دانش‌آموزان هرمزگانی در سراسر شهرها و روستاها و جزایر این استان معطوف کرده‌ایم تا در فضایی پرشور و معنوی شاهد آغاز سال تحصیلی با حضور دانش آموزان و خانواده‌های آنها باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه یکی از دستاوردهای اجرای هر ساله پروژه مهر، بررسی مشکلات و موانع و تنگناهای این بخش در همه شهرها و روستاها است، خاطرنشان کرد: برخی از محدودیت‌ها در زمان کوتاه قابل پیگیری و رفع است که باید در زمان باقی مانده تا ابتدای مهرماه نسبت به رفع آنها همت کنیم و برخی از مشکلات نیز که عمدتاً در زمینه کمبود فضاهای آموزشی و کیفیت مدارس است با پیگیری از مرکز و مشارکت و همکاری دیگر دستگاه‌ها در برنامه زمان‌بندی شده کوتاه‌مدت و میان‌مدت قابل بهبود خواهد بود.

هاشمی‌پور عنوان کرد: در طول سه سال اخیر تا مهر ماه 1395 بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار در حوزه توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان هرمزگان هزینه شده است و در این مدت بالغ بر یک هزار و 446 کلاس درس جدید در شهرستان‌های مختلف استان ساخته شده و تمرکز اصلی بر مناطق محروم به لحاظ بهره‌مندی از خدمات آموزشی بوده است.

وی ایجاد روحیه همکاری و همدلی میان اولیای دانش‌آموزان با مربیان و مدیران مدارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بزرگ‌ترین سرمایه آموزش و پرورش استان هرمزگان و کل کشور، نیروی انسانی آن است که متشکل از مربیان و معلمان و دانش‌آموزان و اولیای آنهاست و باید از این ظرفیت و این رابطه مطلوب در جهت رشد و پیشرفت سطح علمی دانش‌آموزان و رشد آنها و درخشش آنان در سطح کشور استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خانواده آموزش و پرورش هرمزگان را ارتقای کیفیت ارائه خدمات تحصیلی و پرورش استعدادهای علمی دانش‌آموزان عنوان و اظهار داشت: تجربه آموزشی در سراسر استان هرمزگان نشان داده که اگر توجه کافی به استعدادهای دانش‌آموزان و ظرفیت‌های علمی آنان صورت گیرد و امکان رشد آن فراهم آید، درخشش کشوری پیدا کرده و در این زمینه به تلاش بیشتری نیاز داریم.

هاشمی‌پور اضافه کرد: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به موضوع آموزش و پرورش داشته و با وجود محدودیت‌های مالی و شرایط اقتصادی موجود، تلاش کرده تا از حجم مشکلات بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور کاسته شود و ساخت ده‌ها واحد آموزشی در استان هرمزگان و تخصیص اعتبارات مطلوب به این حوزه برای کاهش مدارس تخریبی و بهسازی و بازسازی آنها، گواه این مسئله است.

ارسال نظرات