مراسم تعويض و اهتزاز پرچم مزين به نام حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در فریمان

همزمان با سالروزولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) مراسم تعویض پرچم مزین به نام امام رئوف؛ حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با اجرای فرمان نظامي برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۸۰۷۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در اين مراسم كه امام جمعه، فرماندار،  فرمانده و مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه فريمان و جمعي از مسئولين شهرستان و خانواده هاي معظم شهدا حضور داشتند، سرهنگ دوم پاسدار حسين شمس؛ فرمانده ناحيه مقاومت بسيج فریمان با عرض تبريك ولادت باسعادت امام رضا (ع) ؛ حضرت معصومه(س) و دهه کرامت و خير مقدم ،مطالبی در خصوص زندگي امام رضا(ع) بيان كرد.  

وي در اين سخنراني به حديثي از حضرت امام رضا(ع) در رابطه با خصوصيات مؤمن و شيعه واقعي اشاره كرد و بيان داشت: حضرت امام رضا(ع) مي فرمايند سه خصلت است كه مي بايست شيعه و افراد مؤمن آن را داشته باشند؛ يك خصلت از پروردگار كه مهمترين آن عيب پوشي است، يك خصلت از پيامبر(ص) كه همان مدارا كردن بامردم و يك خصلت از ائمه (ع) كه همان صبر در مقابل مصائب و مشكلات است.

فرمانده سپاه فريمان همچنين اشاره اي به بيان گهر بار امام جواد(ع) در خصوص ملقب شدن پدر بزرگوارشان به «رضا» نمود و اين لقب را برگرفته از رضايت  خداوند، ملائك و فرشتگان در آسمان و رضايت اوصياء و اولياء و حتي مخالفان آن حضرت از ايشان دانست.

در ادامه مراسم حجت الاسلام محمد حسين ايزدي؛ امام جمعه شهرستان نيز ضمن تبريك ميلاد امام رضا(ع) و اشاره به حديث سلسله الذهب، راز عزتمندي انسان را در توحيد و ارتباط با خداوند متعال خواند و علل افسردگي و سردرگمي بشر را دور شدن از خدا دانست.

امام جمعه فريمان در ادامه به دو بخش كلمه لااله الا الله اشاره كرد و بيان داشت توحيد دو بخش دارد، اول نفي هرگونه خطا كه در مقابل توحيد است و به عبارتي تبري و بيزاري جستن از شيطان و استكبار و دوم اثبات اينكه فقط بايستي خداي واحد را پرستيد و هر توحيدي رمز موفقيت بشر نمي باشد، بلكه با استنباط از حديث سلسله الذهب  و از نظر امام رضا(ع) توحيدي موفق است و مي تواند نجات بخش باشد كه ريشه در ولايت داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار