سرهنگ جعفریان در نشست با خبرنگاران مازندران:
کد خبر: ۸۷۲۸۱۱۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول بسیج مساجد مازندران از اولین جشنواره مساجد برتر و انتخاب و معرفی 3 برگزیده مسجد استان خبر داد که از آن میان یک مسجد به عنوان برترین های مسجد به جشنواره کشوری راه می یابد.

سرهنگ پاسدار محمود جعفریان مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا در جمع خبرنگاران رسانه ای استان ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و سنگری برای حفظ اسلام است.

مسئول بسیج مساجد و محلات مازندران بر لزوم اتحاد جهان اسلام با نقش آفرینی در مساجد یاد کرد و افزود: سی و یکم مردادماه یاد آور فاجعه آتش کشیدن مسجد الاقصی و قبله گاه اول مسلمانان جهان در 21 اگوست 1348 توسط یهودی صهیونیزم است که با تصویب مجمع کنفرانس اسلامی به روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

این مسئول مسجد را محل مقدسی برای عبادت خواند که فعالیت های نظامی، سیاسی، اجتماعی، قضایی و آموزشی برای پیوند دین و سیاست در آن تعلیم داده می شود و یادآور شد: زادگاه اصلی شجره طیبه بسیج مسجد است و طبق سند چشم انداز 1404 باید بگونه ای عمل شود که برنامه نماز جمعه با یک هشتم(1/8) جمعیت و نماز جماعت با یک چهارم آن در مساجد شکل گیرد.

جعفریان تبیین نقش کارکرد مسجد و ارکان اداره کننده آن را در جامعه موثر برشمرد و اظهار کرد: ائمه جماعت، هیئات امناء، خادمین، مدیران کانون های فرهنگی و فرماندهان پایگاه های مقاومت در مساجد سراسر استان نقش بسزایی دارند که در 31 مردادماه در جشنواره برترین های مساجد در مجتمع فتح المبین سپاه ساری حضور یافته و در آن برنامه منتخبین مساجد برتر معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی از برگزاری جلسات متعددد متولیان 5 گانه مساجد اعم از مدیران دستگاه های اوقاف، تبلیغات، فرهنگ ارشاد اسلامی، صدا سیما و بسیج مساجد برای اجرای برانامه ای در شان و شایسته مسجد در روز مسجد(31 مرداد) خبر داد.

سرهنگ جعفریان بیان کرد: بیش از 3 ارکان در سطح 20ناحیه در امر انتخاب مساجد برتر برای تشویق در روز مساجد فعال بوده و مورد ارزیابی قرار گرفته که از آن میان یک ارکان در سطح بسیج مساجد به عنوان منتخب استانی به مرحله جشنواره کشوری راه می یابد و در ایام دهه مبارک فجر در تهران مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرد.

این مسئول ارزیابی فرماندهان پایگاه های برتر در مساجد را از سوی بسیج مساجد دانست و ادامه داد: ارزیابی هیئات امناء و خادمین مساجد را اوقاف عهده دارد و ارزیابی ائمه جماعت و مدیران کانون ها را به ترتیب سازمان های تبلیغات و فرهنگ ارشاد به عهده دارند.

مسئول بسیج مساجد سپاه کربلای مازندران از انتخاب 3 فرمانده برتر در جشنواره مساجد برتر استان خبر داد ودر خصوص ملاک ارزیابی منتخبین فعال در مساجد تاکید کرد: بیشترین جذب جوانان و نوجوانان در برنامه های مسجد چون؛ اقامه نماز و برنامه فرهنگی و مشارکت در امور عام المنفعه مانند؛ اقدام یا جمع آوری کمک ها برای افراد بی بضاعت، تهیه جهیزیه جوانان در حال ازدواج و ... از جمله معیار های انتخاب فرمانده پایگاه برتر مساجد در استان محسوب شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها