خبرهای داغ:
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب:
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب گفت: اگرچه فریبکاری های طرف مقابل در بحث برجام آینده روشنی برای آن متصور نمی کند اما حقیقت این است که تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه تلاش جهادی و عمومی میتواند بستر ساز اقتصادی پویا و محقق کننده خودکفایی در کشور باشد.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۱۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام و المسلمین یعقوب تیشه کنی در نشست روشنگری با موضوع اقتصاد مقاومتی  و در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گیلانغرب  اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، تشریح ماهیت و اهداف اقتصاد مقاومتی برای همدیگر است، هر فردی می تواند خانواده و اطرافیان خود را از نقشه های دشمنان در استفاده از ابزارهای اقتصادی آگاه نماید و از اهمیت اقتصاد مقاومتی بگوید تا نقش این نوع اقتصاد در اقلّی شدن تأثیرتحریم ها و به تبع آن شکست و پایان یافتن این سیاست برای همگان روشن شود.

 

وی تصریح نمود: امروز آنچه با اهمیت است طرح این موضوع می باشد که  به غیر از شرح اهمیت اقتصاد مقاومتی باید  اصول، روشها و نقش مردم نیز در این خصوص تشریح گردد.

 

حجت الاسلام تیشه کنی  افزود: مقوله اقتصاد مقاومتی و راهبردهای ان ریشه در بنیانی ترین اصول خودکفایی و قطع وابستگی است و لذا به عنوان تحکیم پایه های یک نظام ضرورت ایجاد یک زیر ساخت اقتصادی پویا و مستقل  احساس می شود و البته بحث اقتصاد مقاومتی نیازمند همت عمومی و تلاش جهادی شاکله مردم است .

 

وی ابراز داشت: دشمنان انقلاب در چند دهه اخیر  و بعد از رویکرد جنگهای نظامی و سخت  حوزه ای دیگر از عناد و کینه ورزی را در جبهه فرهنگی علیه  ملت ایران اسلامی  گشودند و ان تهاجم فرهنگی بود ، جنگی متفاوت  با رویکرد جنگ سخت و با ماهیتی خاموش و مخرب که طی تعریف این دکترین ضد اعتقادی ، زیر ساختهای فکری و ایمانی جامعه هدف قرار میگرد .

 

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب گفت: حوزه دیگر که  دشمن عداوت  خود را  مکمل جنگ نرم در ان اغاز کرده بستر اقتصادی و تحریمها می باشند .

 

وی ضمن تاثیرات احتمالی برجام در امر اقتصادت صریح کرد: اگرچه مسئولان با طرح مزاکرات  اخیر و بحث برجام موافقت کردند و بر سر میز مزاکره به منظور رفع تحریمهای ظالمانه غرب به سرکردگی امریکا نشستند  اما واقعیت این بود که از همان اغاز رویه و ذات فریبکارانه طرفها خصوصا امریکا برای ملت ایران روشن بود  کما اینکه امروز دستاورد برجام مشخص شده است .

 

حجت الاسلام تیشه کنی گفت:برجام برخلاف شعارهای طرفدارانش هیچگونه دست آوردی که نشان از رفع عمومی تحریمها  داشته باشد به همراه نداشته  و بی شک انچه ملموس است مردم هیچ تغییری را در روند معیشتی خود احساس نکرده اند .

 

وی یاد آور شد: دیپلماسی که بر مدار لبخند و فاقد جنبه موثر اجرایی باشد بی شک هیچ دستاوردی در حوزه اقتصادی ودر امر بهبود معیشتی مردم نخواهد داشت  و البته سوای این امر اکنون که طرف مقابل در موضعی فریبکارانه است و به تعهدات خود پایبند نیست  ضرورتی ندارد ما به پای بندهای الزام اوار برای طرف مقابل متعهد بمانیم.

 
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب  با اشاره به اینکه خصومت دشمن با اساس و ماهیت دینی و اسلامیت نظام ماست ابراز داشت: حقیقتا  مقاوم شدن اقتصاد بدون مقاوم شدن مردم محقق نمی شود، قسمتی از اهداف و اصول اقتصاد مقاومتی این است که باید توان مقاومت مردم را در مشکلات و سختی ها افزایش داد ، مقاومت با همدلی و وحدت معنی می یابد، نمی توان با هم نبود و در برابر دشمن تاب آورد با اتحاد و انسجام  و اعتقاد به آموزه های دینی و انقلابی میتوان بر هر توطئه ای از سوی دشمنان فایق آمد
ارسال نظرات