فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس:

ایستادگی آزادگان درس گرفتن سلحشورانه از واقعه عاشوراست

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس گفت: ایستادگی آزادگان در دوران سخت اسارت در چنگال رژیم بعثی عراق درس گرفتن سلحشورانه آنها از واقعه عاشورا را نشان داد.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۳۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، اباذر سالاری ظهر امروز در جمع بسیجیان شهرستان بندرعباس اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین درس‌های واقعه عاشورا ایستادگی و عزت‌مداری بود که در ذات انقلاب اسلامی نهفته است و آزادگان سرافراز کشورمان با درس گرفتن سلحشورانه از واقعه عاشورا، آن را در روزهای اسارت در چنگال رژیم بعث عراق به منصه ظهور نهادند.
وی افزود: ایستادگی در برابر ظلم و زور بخشی از هویت انقلاب اسلامی و ملت ایران است که در دوره‌های مختلف تاریخی به ویژه در دوران جنگ تحمیلی تبلور یافت و حفظ انقلاب اسلامی را نیز موجب شد.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس با بیان اینکه تداوم انقلاب اسلامی نیز با ایستادگی و مقاومت یکپارچه و اتکای به ظرفیت‌های درونی میسر است، خاطرنشان کرد: دشمنان هرگز تسلیم شدن ملت ایران در برابر خواسته‌های مستکبرانه‌شان را نخواهند دید.

سالاری ادامه داد: آزادگان سرافراز اسطوره صبر و ایمان و نماد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن هستند و همان طور که در جبهه‌های حق علیه باطل با شجاعت در برابر تجاوز دشمن بعثی به خاک کشورمان ایستادند، در دوران اسارت نیز با تأسی به فرهنگ عاشورایی در برابر دشمنان سر خم نکردند و آزادانه و پرافتخار به میهن اسلامی‌مان بازگشتند.

وی تصریح کرد: اسرای ایرانی هرگز زیر بار فشارهای دشمنان نرفتند و مدارج بالای معنوی آنها در دوران اسارت بارها سبب منقلب شدن نظامیان عراقی شد، اکنون باید این رشادت‌های دوران اسارت به خوبی به تصویر کشیده شود و آثار تصویری و تلویزیونی متعددی از خاطرات آزادگان ساخته و به نسل جوان جامعه امروز منتقل شود.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس تأکید کرد: فرهنگ مقاومت برخاسته از فرهنگ عاشورایی است و تأسی به فرهنگ عاشورا سبب سعادت و رستگاری انسان می‌شود.

وی از بسیجیان شهرستان بندرعباس نیز خواست تا با دعوت از آزادگان در پایگاه‌های مقاومت بسیج، خاطرات و روایات آنها از روزهای دفاع مقدس و دوران اسارت را برای بسیجیان جوان نقل کنند تا فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت بیش از گذشته در جامعه طنین‌انداز شود.

ارسال نظرات