رئیس سازمان بسیج سازندگی ‌خراسان‌رضوی از پیش‌بینی شرکت 70 هزار جهادگر بسیجی در اردوهای جهادی جهت خدمت به محرومین در سطح استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 40 هزار نفر به این اردوها اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۴۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار محمد روحانی ظهر امروز در نشست خبری اردوهای جهادی ایجاد شورونشاط در جوانان و تقویت روحیه مردم محروم را از اثرات اردوهای جهادی عنوان کرد.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد اردوهای جهادی در استانداری به همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها و نهادها در برگزاری این اردوها اشاره کرد و افزود: اردوهای جهادی در حقیقت رابطه بین ملت و مسئولان نظام را محکم می‌کند و نمونه بارز همدلی و همزبانی است.
 
روحانی در ادامه به اثربخشی فعالیت جهادگران در عرصه‌های مختلف پرداخت و گفت: در استان 100 نقطه سیل‌خیز شناسایی شده که با همت جوانان جهادی می‌توانیم حداقل سالی 10 نقطه را مهار کنیم و در بخش آموزش و پرورش از ظرفیت دانش‌آموزان جهادی در فعالیت‌های مختلف مانند بازسازی و رنگ‌آمیزی مدارس استفاده کردیم و امسال آموزش و پرورش توانست تنها با 5 میلیون تومان هزینه مبلغ 50 میلیون تومان را ذخیره کند.
 
وی با اشاره به اینکه تکمیل و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی با همکاری گروه‌های جهادی و تأمین مصالح از سوی بنیاد مسکن انجام می‌شود، ادامه داد: بیش از ۱۵۰ خانه معسر در نقاط محروم و حاشیه شهر مشهد تأمین و مرمت‌شده‌اند اما برنامه‌ریزی برای ادامه این مسیر تا ۱۰۰۰ خانه معسر است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی ‌خراسان‌رضوی ابراز داشت: اردوهای جهادی در قالب یک روزه، 3 روزه، 7روزه و 10 روزه برگزار می‌شود که در اردوهای یک روزه جهادگران به فعالیت‌هایی نظیر جمع آوری محصول، سم‌پاشی مزارع، هرس درختان و پاکسازی محیط زیست ‌می‌پردازند.
 
وی افزود: در اردوهای 10 روزه که ویژه دانشجویان و طلاب است به فعالیت‌هایی در زمینه اشتغالزایی، فرهنگی، مشاوره، آموزشی و اقتصاد مقاومتی مشغول هستند.
 
روحانی بیان داشت: امسال نزدیک به 70 هزار نفر برای اردوی جهادی اعلام آمادگی کرده‌اند که در این بین تاکنون بیش از 40 هزار نفر به این اردوها اعزام شده‌اند.

وی از شناسنامه‌دار شدن 280 گروه جهادی در استان خبر داد و گفت: این 280 گروه از نظر افراد تشکیل دهنده ایده‌آل هستند بدین معنا که هر گروه دارای پزشک، مهندس کشاورزی، دانشجویان نخبه، مهندسان عمران و روحانیون هستند.

وی خاطر نشان کرد: امسال 25 میلیارد تومان بودجه بسیج سازندگی است که بخش اعظم آن مربوط به پرداخت وام اشتعالزایی با تنفس یک‌ساله و ۱۶ درصد تا سقف ۳۰ میلیون تومان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی افزود: در سال جاری درصددیم 1800 شغل از طریق اعطای وام‌ها و تسهیلات ایجاد کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها