مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این شرکت در سال 94 درراستای حمایت از توان وتولید داخلی ، 58 میلیارد و 760 ریال از اقلام و تجهیزات مورد نیاز خود را از سازندگان داخلی تامین کرد.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۵۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری ایرنا از بندرعباس، هاشم نامور سه شنبه افزود: در این مدت تعداد 239 قلم کالا در قالب 71 تقاضا و در مجموع به تعداد 20 هزار و 640 کالای مورد نیاز پالایشگاه تامین شد.
وی بیان داشت: نوع قطعه ها و کالاهای ساخت داخل در سال 94، شامل برخی اقلام و تجهیزات مهم صنعتی از جمله قطعه های ژنراتورها، الکتروپمپ ها، لوازم آزمایشگاهی و برخی قطعه های کاربردی در فرآیند پالایش است.
مدیرعامل شرکت نفت بندرعباس اظهارکرد: در راستای اجرای سیاست های کشور مبنی بر حفظ منابع و صیانت از سرمایه های ملی و همسو با سیاست گذاری های مبنی بر اتخاد روش های موثر در مسیر تحقق آرمان های اقتصاد مقاومتی، بخشی از تجهیزات و اقلام مورد نیاز پالایشگاه بندرعباس بوسیله سازندگان داخلی ساخته می شود.
نامور گفت: درهمه مراحل ساخت کالاها، کیفیت تولید و ساخت به وسیله کارشناسان و متخصصان پالایشگاه مورد ارزیابی و تایید قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های اصولی و نظارت و کنترل درخرید و حمایت از توان و تولید داخلی به منظور حمایت از سیاست های خوداتکایی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی که منجر به انتقال فناوری، اشتغالزایی و صرفه جویی ارزی برای کشور می شود، فعالیت های موثری در شرکت پالایش نفت بندرعباس انجام شده است.
وی، بیشترین کارهای صورت گرفته در راستای تحقق آرمان های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی را اجرای طرح های خلاقانه برای رفع موانع تولید و ارتقای فرآیندها، کاهش هزینه های تولید از طریق تکیه بر توانمندی کارشناسان پالایشگاه و سازندگان داخلی، جلوگیری از خروج ارز و انتقال و بومی سازی فناوری های روز دنیا عنوان کرد.
این مسئول گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی، سومین پالایشگاه کشور پس از پالایشگاه های آبادان و اصفهان به لحاظ ظرفیت شناخته می شود که 18 درصد فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تامین می کند.
ارسال نظرات