همزمان با ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان مه ولات امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۸۲۷۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد علی میری امام جمعه مه‌ولات در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران متاثر و ملهم از انقلاب امام حسین (ع) است، اظهار کرد: به گفته مرحوم شریعتی هر انقلاب به دو چیز نیاز دارد؛ خون و پیام و در انقلاب حسینی ماجرای صحرای کربلا و شهادت امام و یارانش بخش اول بود و روشنگری‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و کاروانی که پیام عاشورا را از کربلا به کوفه و شام برد و در نهایت به سینه تاریخ سپرد، بخش دوم این انقلاب را بوجود آورد.

وی افزود: در جنگ ۸ ساله که چند ماه پس از پیروزی انقلاب بر ما تحمیل شد، رزمندگان اسلام شجاعانه در برابر اکثریت کشورهای دنیا که در کنار صدام و در مقابل ما ایستاده بودند، جنگیدند و جوانان زیادی به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: تعداد شهدا در بعضی روزها در شهرهای بزرگ به حدی بود که در یک روز صدها مرد بر روی دستان مردم تشییع و در زیر تابوت آنان شعار «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» سر داده می شد.

امام جمعه مه ولات خاطرنشان کرد: عده زیادی از رزمندگان نیز در دام دشمن اسیر شدند و همه سختی ها و مشقات و شکنجه های دشمن را تحمل کردند و نه تنها خود آزادگان که همسران و مادران آنان نیز زینب وار صبر و مقاومت کردند، بنابراین ملت ایران به خاطر حفظ انقلاب اسلامی خود هم شهید دادند و هم صبوری و ایستادگی در پیش گرفتند.

میری با تاکید بر اینکه توطئه های دشمن علیه انقلاب و اسلام پایان ندارد، یادآور شد: در حال حاضر دشمنان به شیوه های مختلف درصدد از بین بردن اتحاد و انسجام مسلمانان و ضربه زدن است؛ یکروز از طریق ماهواره و ترویج فساد و فحشا و روز دیگر از طریق به جان هم انداختن مسلمانان.

وی با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» خاطرنشان کرد: راه خدا وحدت و ملاک و معیار وحدت امامت و ولایت است که همه باید در این مسیر ثابت قدم و پابرجا باشیم.

گفتنی است، در این مراسم از دانش آموزان برتر خانواده های شاهد و ایثارگر نیز تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها