مدیر آموزش‌ و پرورش بندر خمیر عنوان کرد

رفع مشکل بیش از 80 درصد مدارس بندر خمیر با اراده نیکوکاران

مدیر آموزش‌وپرورش بندر خمیر گفت: رفع مشکل بیش از 80 درصد مدارس این شهرستان با اراده نیکوکاران و حضور مردمی محقق شده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۱۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزارى فارس از بندرعباس، ناصر عسکری زاده بعدازظهر امروز در راستای پروژه مهر از مدارس در حال ساخت مناطق نیمه کار، کشار، آرابی، درگور، چاه مخار، روستای کیشی و بندر پل بازدید کرد.

وی همت خیرین و تعامل مناسب نوسازی مدارس هرمزگان را در این شهرستان عامل فراهم‌سازی فضای فیزیکی مناسب برای تحصیل دانش آموزان خواند و افزود: رفع مشکل بیش از 80 درصد مدارس این شهرستان با اراده نیکوکاران و حضور مردمی محقق شده است.

مدیر آموزش‌ و پرورش بندر خمیر خاطرنشان ساخت: علی‌رغم اینکه قدم‌های بزرگی برای برطرف کردن مشکلات مدارس برداشته‌شده است همچنان این شهرستان در بعضی از روستاهای و مناطق نیازمند ساخت کلاس درس، بازسازی مدارس و یا ایجاد ساختمان مناسب آموزشی است.

عسکری زاده تصریح کرد: مدارس سمیه و شمس کشار با تأمین اعتبار توسط خیر و نوسازی در حال ساخت است و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی کار امیدواریم برای تحصیلی پیش رو مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص تخصیص اعتبار ماده 180 نیز اظهار داشت به دو مدرسه در روستای کشار و روستای آرابی 470 میلیون تومان برای اتمام کار تخصیص داده‌شده است.

مدیر آموزش‌ و پرورش بندر خمیر بابیان اینکه پراکندگی مدارس با تعداد کم‌دانش آموز بار مالی زیادی بر دوش آموزش‌وپرورش می‌گذارد گفت: در روستاهایی با فاصله کم به دنبال تجمیع جمعیت دانش‌آموزی در یک مدرسه هستیم تا امکانات و خدمات آموزشی مناسب‌تری بتوانیم ارائه دهیم.

عسکری زاده با تأکید بر اینکه اولیا در همه برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت سهیم هستند و نقش ارزنده آن‌ها چشم‌انداز آینده دانش آموزان ترسیم می‌کند اعلام داشت: تاکنون با همراهی مردم، شوراها، دهیاران و معتمدین محلی توانسته‌ایم در زمینه تأمین امکانات مدارس، ساخت کلاس‌های درس و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی قدم‌های خوبی برداریم.

وی با اشاره به آموزشگاه فاطمیه بندر پل نیز گفت: این آموزشگاه یکی از مدارس فرسوده شهرستان است اما به دلیل کمبود فضا در سال تحصیلی مورداستفاده قرار می‌گیرد و باید برای مقام سازی موقت و شاداب سازی محیط آن اقداماتی صورت گیرد.

به گفته مدیر آموزش‌وپرورش بندر خمیر با مشارکت شورای بندر پل، ائمه جمعه و اولیای دانش آموزان تعمیر و مرمت این آموزشگاه آغازشده است و تا هنگام فراهم سازی مکان مناسب فعالیت آموزشی این مدرسه ادامه می‌یابد.

ارسال نظرات