معاون وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور گفت: نیروی اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب روز گذشته تا صبح امروز در 2 نقطه از استان کرمانشاه با این گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و 4 نفر از آنها را به هلاکت رساندند و 6 نفر دیگر نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۳۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران به حضور خود در همایش مشترک شورای‌های تأمین سراسر استان اشاره کرد و گفت: در این همایش سعی خواهد شد تمام نکات لازم و جامع امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی مطرح شود.

وی تشکیل شورای تأمین استان که به ریاست استاندار برگزار خواهد شد را از دیگر برنامه‌های سفر خود به استان عنوان کرد و افزود: در شورای تأمین استان به منظور کسب اطلاع از آخرین وضعیت امنیتی گیلان موضوعات مورد نظر بررسی خواهد شد و کمک های لازم نیز انجام می پذیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، گیلان را از استان‌های بدون بار امنیتی در این سال‌ها عنوان کرد و گفت: براساس ارزیابی‌های وزارت کشور دغدغه‌ای از لحاظ امنیت در سطح کلان در گیلان نداشته‌ایم.

ذوالفقاری با بیان اینکه براساس آمارها وضعیت استان از نظر کنترل جرایم، وضعیت خوبی است افزود: جرایم خشن در استان خیلی خوبی کنترل شده است و نظم خوبی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: تلاش‌های استاندار و مجموعه شوراهای تأمین استان در حوزه کنترل نا امنی‌ها بسیار مثبت بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین با اشاره به داشتن مرزهای آبی و زمینی گیلان یادآور شد: تقویت امنیت حوضه مرزهای آبی از مناطق هزینه بر محسوب شده و نیازمند اعتبارات و بودجه‌های قابل توجهی است.

وی با ابراز امیدواری از تحقق مصوبه‌ای در بخش دفاعی کشور در برنامه ششم توسعه افزود: با تحقق این مصوبه نیروهای نظامی و انتظامی از لحاظ بنیه دفاعی تقویت قابل توجهی را خواهند داشت.

ذوالفقاری در ادامه آنچه را که تاکنون به تصویب رسیده ، امیدوار کننده دانست و افزود : البته در بخش بودجه مرزی نیز که در حال پیگیری برای تحقق در سال جاری هستیم تا حداقل‌های مورد نیاز همکاران در حوزه‌های مرزی کشور تأمین شود.

دبیر شورای امنیت کشور در ادامه با اشاره به فضای مطلوب امنیت کشور اظهار داشت: در سطح ملی نیز الحمدا... کارهای بزرگی در بخش امنیتی صورت پذیرفته است.

وی فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری را از جمله تهدیدها در سطح منطقه عنوان کرد و افزود: این گروه‌ها در چند سال گذشته تلاش کرده اند  تا به هر نحوی نا امنی در منطقه ایجاد کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی و کنترل‌های چند لایه ی اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشور موجب شد تا تلاش‌های گروه‌های تکفیری برای ایجاد ناامنی ناکام بماند گفت: برای نمونه می‌توان به خنثی سازی عملیات تیم خرابکاری که اخیراً تصمیم داشتند در یکی از استان‌های غربی و مناطق مرکزی اقدامات ضد امنیتی داشته باشند اشاره کرد.

وی افزود: نیروی اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب روز گذشته تا صبح امروز در 2 نقطه از استان کرمانشاه با این گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و 4 نفر از آنها را به هلاکت رساندند  و 6 نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

دکتر حسین ذوالفقاری یکی از عناصر به هلاکت رسیده در درگیری صبح امروز را از افراد از قبل شناسایی شده و رده بالای جریان تکفیری در کشور عراق عنوان کرد.

ارسال نظرات