مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: کردستان به عنوان سرزمین فداکاری‌های بزرگ و مجاهدت‌های خاموش از مجموع 42 هزار آزاده سرافراز میهن اسلامی 850 نفر آنان را به خود اختصاص داده و از این تعداد نیز 36 نفر به مقام شهادت نائل آمده‌اند که 18 نفر آنان در بند اسارت و 18 نفر دیگر پس از اسارت شهید شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۷۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی که با حضور خانواده‌های شهدا و آزادگان و مسؤولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با گرامیداشت این روز بزرگ عنوان کرد: این روز یک روز به یادماندنی در تاریخ ملت ایران است و روز 26 مرداد در تقویم ایران به نام آزادگان ثبت و ضبط شده که باید گرامی داشته شود.

وی افزود: این روز از ایثار و فداکاری فرزندان این مرز و بوم حکایت می‌کند که از مرزهای میهن اسلامی با تمام وجود دفاع کردند.

سلیمانی با بیان اینکه آزادگان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: آزادگان سرافراز بارها در دفاع از کشور تا مرز شهادت پیش رفتند و امروز باعث افتخار نظام اسلامی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان بیان کرد: آزادگان سند زنده‌ای هستند که همواره از فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس حکایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کردستان به عنوان سرزمین فداکاری‌های بزرگ و مجاهدت‌های خاموش از مجموع 42 هزار آزاده سرافراز میهن اسلامی 850 نفر آنان را به خود اختصاص داده و از این تعداد نیز 36 نفر به مقام شهادت نائل آمده‌اند که 18 نفر آنان در بند اسارت و 18 نفر دیگر پس از اسارت شهید شده‌اند.

سلیمانی با بیان اینکه همچنین 70 نفر از آزادگان استان کردستان به رحمت خدا رفته‌اند، خاطرنشان کرد: عزت ما و سربلندی ایران اسلامی مدیون فداکاری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان عنوان کرد: قریب به اتفاق آزادگان کردستان در لباس مقدس سربازی و با تن خونین و در مقام جانبازی به اسارت درآمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از سختی‌های دوران اسارت قابل بازگویی نیست و قلم از نوشتن آن عاجز است، گفت: آزادگان سرافراز ما در بند اسارت با وجود شکنجه‌های سخت دشمن خم به ابرو نیاوردند و از کیان و حقیقت نظام اسلامی دفاع کردند.

سلیمانی تصریح کرد: دینداری و ولایتمداری از ویژگی‌های بارز آزادگان ما است و به اذعان خود آزادگان تلخ‌ترین لحظه برای آنان شنیدن خبر رحلت ملکوتی امام(ره) بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: امام(ره) و آزادگان پیر و مراد یکدیگر بودند و نسبت به هم عشق و پیوند قلبی داشتند.
ارسال نظرات