در ایام دهه کرامت برخی از برنامه های فرهنگی شهرستان بدون حضور مسئولین فرهنگی برگزار شد که این امر نشان از کم توجهی برخی از مسئولین به مسائل فرهنگی و معنوی شهرستان است.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۱۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دهه اول ماه ذیقعده است و در سال جاری این دهه از پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۵ همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا یکشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۵ همزمان با ولادت حضرت علی بن موسی‌ الرضا (ع)پایان یافت.

با توجه به اینکه این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است لذا تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌ شوند چرا که حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) کانون دعا و قرآن و نیایش و است.

هر ساله در طول این دهه برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع و مختلفی در سطح شهرستان برگزار و این ایام در بین مردم یادآوری می‌شد و در سال جاری نیز همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر برنامه‌ای در مجموعه گردشگری پل معلق شهرستان مشگین‌شهر برگزار و این دهه آغاز شد.

با توجه به اینکه در آغازین روز این دهه شهر در سکوت بود امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه از دستگاه‌های فرهنگی شهرستان انتقاد کرد.

در طول این دهه جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در محل فرمانداری مشگین‌شهر برگزار و مصوباتی را جهت اجرا تصویب شد تا در طول این ایام در سطح شهرستان پیاده شود، هر چند برخی از مصوبات داخل سازمانی بود و مردم از آن بی اطلاع بودند اما برخی دیگر به صورت شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اورامی، از جمله مهمترین مصوبات این جلسه که قابلیت اجرای شهرستانی داشت می‌توان به برگزاری جشن ولادت امام رضا (ع) در مسجد امیرالمومنین (ع)، پایگاه فرهنگی این شهرستان و مجموعه گردشگری پل معلق، امامزادگان شهرستان و همایش حجاب و عفاف در تالار اندیشه شهرستان توسط سپاه اشاره کرد که تمام این برنامه‌های به نحو احسن در سطح شهرستان اجرا شد اما برخی از برنامه های فرهنگی شهرستان بدون حضور مسئولین فرهنگی برگزار شد که این امر نشان از کم توجهی برخی از مسئولین به مسائل فرهنگی و معنوی شهرستان است.

امام صادق عليه السلام بيان مي كند يكي از پايه هاي معرفتي كه حق امام رضا (ع) بوده و ما بايد آن را بشناسيم اين است كه بدانيم او غريب است پس بايد بررسي شود غربت امام رضا (ع) به چه معناست و چه عللي دارد ؟

در طول ایام دهه کرامت با هماهنگی کانون مساجد شهرستان، مشگین‌شهر میزبان پرچم آستان قدس رضوی بود اما متاسفانه به علت عدم برنامه ریزی مناسب پرچم آستان قدس رضوی با غربت در این شهرستان مورد استقبال قرار گرفت در حالی که هر یک از مردم این شهرستان آرزوی زیارت پرچم آستان قدس رضوی داشتند اما به علت عدم اطلاع رسانی در غربت و با حضور اهالی یک محل مورد استقبال قرار گرفت و هر کس از حضور پرچم آستان قدس رضوی در این شهرستان مطلع می‌شد به سرعت خود را برای زیارت به مسجد می‌رساند این در حالی است که در سایر شهرستان‌های استان با هماهنگی و اطلاع رسانی با استقبال پر شوری همراه بود.

ارسال نظرات