سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی گفت: قرارگاه خاتم خیلی از پروژه‌هایی که از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده توانسته بومی‌ کند.
کد خبر: ۸۷۲۸۴۳۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی در همایش اقتصادی استان لرستان که در سالن نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در دوران دفاع مقدس بحث هدایت و کنترل عملیات‌ها را در  غرب  و جنوب بر‌عهده داشت و مهندسی رزمی قرارگاه خاتم یکی از مجموعه‌های بسیار بزرگ و عظیم است که پس از دوران دفاع مقدس  از این ظرفیت و تجربه‌ای که در مجموعه  به وجود آمد تصمیم گرفتند به اذن مقام معظم رهبری و اصل 147 قانون اساسی از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: بعضی مواقع هم دشمنان خارجی و هم برخی داخلی‌ها ایراداتی می‌گیرند، اما خیلی توجه به این مسائل نداریم، وقتی تاریخ  جنگ‌ها  را ملاحظه می‌کنیم بعد از جنگ جهانی  خیلی از نیروهای نظامی کشورهای بزرگ مانند آمریکا، کره و چین شرکت‌های بزرگی را برای عمرانی و آبادانی کشور تأسیس کردند و امروز برترین و بزرگ‌ترین  شرکت‌ها در واقع شرکت‌هایی است که وابسته به نیروهای نظامی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عنوان کرد: امروز قرارگاه خاتم به‌عنوان  بازوی توانمند و اجرایی دولت‌ها در همه دولت‌ها فعالیت داشته و در هر چهار دولت قرارگاه کوتاهی نکرده و با تمام قدرت و توان  در عرصه سازندگی و عمرانی کشور فعالیت داشته و دستاوردهای بزرگی را در کشور  به دست آورده است.

وی بیان کرد: قرارگاه خاتم خیلی از پروژه‌هایی که از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده توانسته بومی‌ کند و از طرفی امروز این افتخار را داریم که  پیچیده‌ترین پروژه‌های  کشور به دست مهندسان ایرانی به اتمام می‌رسد.

سردار عبداللهی تصریح کرد: در زمانی که بحث تحریم‌ها به وجود آمد شرکت‌های بزرگ دنیا  صحنه و میدان را ترک کردند که فرصتی بسیار ارزشمند و طلایی  برای کشور ما بود و بعد از آن  این پرچم به دست جوانان عزیز کشور سپرده شد و ثمر آن را نیز فازهای پارس جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران ازنظر منابع در دنیا رتبه  اول را دارد و برای ما خیلی سخت است که  مخازن مشترک بزرگی که در پارس جنوبی وجود دارد کشور کوچکی مانند قطر بالای 750 میلیون مترمکعب گاز  استحصال می‌کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: مخزن مشترک چیزی نیست که  سهم ما محفوظ باشد، هرکسی که توانست  استفاده کند برگ برنده با اوست بنابراین  این توان امروز در کشور وجود دارد.

سردار عبداللهی افزود: اعتقاد داریم  همان‌طور که در زمان جنگ با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اقشار مختلف استفاده کردیم و موفق شدیم  امروز هم باید از وجود مردم استفاده شود.

وی عنوان کرد: امروز در کشور 500 هزار میلیارد تومان پروژه‌ نیمه‌تمام وجود دارد، یک سرمایه بسیار  عظیم در کشور نیمه‌تمام است و خروجی برای کشور ندارد و این مربوط به همه دولت‌هاست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه در مدیریت ما نقص وجود دارد بیان کرد: پروژه‌ها، انسان‌ها و موجودات یک‌عمر مفید دارند، وقتی سدی را می‌سازیم عمر مفید دارد و اگر چنانچه پایین‌دست آن به بهره‌برداری  نرسد و ساخته نشود قطعاً رسوب می‌گیرد و عمر مفید را از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس این موضوع پروژه‌هایی که می‌توانیم  به اتمام برسانیم را احصا کردیم و طی نامه‌ای به ریاست‌ جمهور، ستاد نیروهای مسلح و دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردیم.

سردار عبداللهی بابیان اینکه در این دولت و در سال 95  می‌توانیم حدود 65 پروژه را به اتمام برسانیم خاطرنشان کرد: 126 هزار  میلیارد تومان برای این 65 پروژه هزینه شده و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بالای 75 و 80 درصد است.

وی با عنوان اینکه 55 پروژه تا پایان سال 95  به اتمام می‌رسد گفت: محکم تمام پروژه‌ها را رصد کردیم و این پروژه‌ها را می‌توانیم ظرف کمتر از دو سال به اتمام برسانیم، درآمدی که این پروژه‌ها برای  کشور دارد 140 هزار میلیارد تومان است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به پروژه‌های نفتی اظهار داشت: پروژه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس بزرگ‌ترین پروژه ازنظر وسعت در دنیا با 700 هکتار است و 17 هزار نفر در آنجا کار می‌کند و 360 هزار بشکه تولیدات دارد.

وی افزود: پیشرفت این پروژه 85 درصد است، اگر امروز بنزین را وارد می‌کنیم وقتی این پروژه به اتمام برسد 15 میلیون لیتر تولید دارد و علاوه بر اینکه نیازها ما را تأمین می‌کند بلکه صادرات  بنزین نیز داریم.

سردار عبداللهی بابیان اینکه در پروژه‌های فاز 22، 24، 13، 17 و 18، 172 میلیون مترمکعب گاز در روز باید از دریا استحصال شود عنوان کرد: اعتبار این پروژه‌ها تأمین‌شده  است.

وی  با اشاره به اینکه برای اتمام 55 پروژه چهار هزار میلیارد تومان نیاز است بیان کرد: سه الی چهار پروژه از 55 پروژه سهم استان لرستان است ازجمله فرودگاه خرم‌آباد، خط انتقال آب خرم‌آباد و سد رودبار الیگودرز که به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: در بحث  آزادراه اعتقادداریم زیرساخت‌ها تا زمانی که آماده نباشد سرمایه‌گذار نمی‌تواند ورود کند؛  96 درصد  بخش خصوصی با مجموعه قرارگاه کار می‌کند.

وی ضمن انتقاد از بانک‌ها خاطرنشان کرد: بارها جلسات مختلفی داشتیم و بیان کردیم در بحث سرمایه‌گذاری بانکداری مقدس است و بانک محل امنی برای سرمایه‌های افراد است اما بسترها و مسیرها را درست نرفته‌ایم؛ چنانچه بحث سودآوری باشد امروز سودآوری در پروژه‌های عمرانی وجود دارد.

سردار عبداللهی گفت: آزادراهی که امروز ساخته می‌شود 70 درصد سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و حاضریم صددرصد هم سرمایه‌گذاری کنیم، آزادراه حرم تا حرم حدود 150 کیلومتر از قطعه اول را ساختیم و 16 هزار دستگاه از آنجا تردد می‌کند.

وی اظهار داشت: آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد ـ اراک یکی از بهترین زیرساخت‌های کشور است که جنوب را به مرکزی و مرکزی را وصل به شرق و شرق را وصل به غرب و شمال غرب می‌کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: آزادراه خرم‌آباد - بروجرد- اراک 30 کیلومتر از مسافت خرم‌آباد تا بروجرد را کم می‌کند و وضعیت نامناسب هندسی که در جاده‌ها ملاحظه می‌شود برطرف و از طرفی  کریدور اصلی جنوب به مرکزیت و شرق است که پیش‌بینی می‌شود این آزادراه یکی از زیرساخت‌های  بزرگ برای استان و کشور باشد.

سردار عبداللهی بابیان اینکه  لرستان قطب بزرگ کشاورزی است تصریح کرد: سالیانه 12 تا 14 میلیارد مترمکعب  آب از استان لرستان خارج می‌شود ولی چقدر کشت آبی زیادی در استان نداریم که امیدواریم بتوانیم در آبادانی کشور گام‌های مثبتی را برداریم.

وی خاطرنشان کرد: حدود 13 هزار میلیارد تومان پروژه در استان داریم که در  یک بازه زمانی خیلی محدود بوده است و باید همه تلاش کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: همدلی و هم‌زبانی که مقام معظم رهبری  می‌فرماید اساس و اصول کار است و اگر توکل بر خدا کنیم و باهم همراه باشیم و آسیب و ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم قطعاً می‌توانیم موفق شویم ولی نباید جزیره‌ای عمل کنیم.
 
ارسال نظرات