فاطمه آلیا در گفتگو با «بسیج»:
نماینده سابق مجلس گفت: اگر در آن محدوده زمانی که کار باید انجام می شد تاخیر صورت گرفته و خسارت ایجاد شود آیا نباید کسانی که کارشان را انجام نداده اند تغییر کنند و افراد دیگری جایگزین آنها شوند؟
کد خبر: ۸۷۲۸۵۳۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
فاطمه آلیا نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدار های مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل فرهنگی گفت: مثلا در مورد بحث عفاف و حجاب نهایتا در هفته حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی مسائلی مطرح شد و رئیس جمهور به وزارت کشور ماموریتی دادند ولی بخش دیگر کار این است که برای هر ماموریت و وظیفه ای ابتدا ناظر آن و ضمانت اجرایی هم مشخص شود.

وی افزود: این برای این خاطر است که اگر زحمت ها کشیده شد و نظریه دادند و تصمیم گیری و مصوب شد، حالا اگر قصور و تقصیر عمدی یا سهوی صورت گرفت کجا باید نظارت کند. اگر در آن محدوده زمانی که کار باید انجام می شد تاخیر صورت گرفته و خسارت ایجاد شود آیا نباید کسانی که مامور بوده اند و کارشان را انجام نداده اند تغییر کنند و افراد دیگری جایگزین آنها شوند که از عهده مسئولیت ها بر آیند یا باید این مسئله را به راحتی رها کرد؟

آلیا با بیان اینکه هم رهبری و هم مردم در زمینه فرهنگی مطالبات جدی دارند گفت: الان مسائل فرهنگی متولیان متعددی دارد بخشی از کارهای فرهنگی را شهرداری ها انجام می دهند، بعضی از کارهای فرهنگی به نهادهای دینی و مذهبی مربوط می شود مانند سازمان تبلیغات اسلامی و یا کانون های فرهنگی مساجد که در وزارت ارشاد هستند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اساسا خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بودجه قابل توجهی هم از مجلس می گیرد و وزارتخانه ای است با بخش های مختلف نقش اساسی دارد، به هر حال بخش سینمای ارشاد تاثیر دارد با فیلم هایی که ارائه می دهد بخش موسیقی آن، الان یک حالتی شده که عده ای دنبال هرج و مرج هستند و باید جلوی آنها را گرفت.

ارسال نظرات