خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در استان ما یک هزار و 816 مسجد فعال هستند بعضی از محلات حاشیه شهرها بخصوص در بیرجند که مهاجر پذیر است در این محلات نیاز به مسجد داریم که مسئولین و خیرین باید کمک کنند چون زمین ها در نظر گرفته شده اما نیاز به هزینه ساخت دارد.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۵۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 31 مرداد ماه مصادف است با سالگرد حمله مزدوران صهیونیست در سال 48 به مسجد الاقصی و به آتش کشیده شدن این مسجد مقدس که اولین قبله مسلمانان است .

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب ایران اسلامی پیشنهادی به سازمان کنفرانس اسلامی داد که روز 31 مرداد به نام روز جهانی مساجد تصویب شود .

وی با بیان اینکه مسجد در بین مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است اضافه کرد: مسجد به عنوان محور فعالیت های دینی و حرکت های اجتماعی محور نشر و گسترش معارف دینی است و نقش تربیتی مساجد و وحدت بخشی در جوامع اسلامی ایفا می کند.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد هم در پیروزی انقلاب و حرکت های خودجوش عمومی ملت در تبعیت از امام خمینی(ره) نقش مهمی داشت.

وی با بیان اینکه مساجد در تربیت نیروهای مخلص، متدین، انقلابی و اعزام رزمندگان به جبهه نقش بی نظیری داشتند افزود: بعد از اتمام جنگ که شکل تهاجم دشمن عوض شد باز مساجد در خنثی کردن توطئه های ضد فرهنگی دشمن نقش بی نظیری دارند و این عوامل باعث شده که مساجد مورد کینه دشمنان قرار گیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امام جماعت نقش هماهنگ کننده، مسئول امور فرهنگی و متولی امور مسجد است، فرماندهان پایگاه های بسیج، هیئت امنای مساجد که پشتیبانی و گسترش مساجد را برعهده دارند و کانون های فرهنگی، ارکان مساجد هستند.

وی با بیان اینکه حضور خود جوش کلیه ارکان مساجد در کنار آحاد مردم برای گرامیداشت روز مساجد را داریم گفت: یکی از اهداف ما تشویق عناصر فعال در مساجد است و تشویق مساجد فعال است .

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: در استان ما یک هزار و 816 مسجد فعال هستند که این مساجد با استقبال خوب مردم بخصوص جوانان و نوجوانان همراه است اما مشکلاتی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به عمده مشکلاتی که در مساجد داریم گفت: بعضی از محلات حاشیه شهرها بخصوص در بیرجند که مهاجر پذیر است در این محلات نیاز به مسجد داریم که مسئولین و خیرین باید کمک کنند چون زمین ها در نظر گرفته شده اما نیاز به هزینه ساخت دارد.

اسماعیلی ادامه داد: در بسیاری از روستاها مشکل عدم استقرار روحانی و نداشتن امام جماعت را مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اینکه عده ای از متولیان مساجد در مورد ماموریت ها و وظایفی که بر دوش دارند توجیه نیستند و آگاهی کافی به آنان داده نشده که متولیان این بخش را باید مدیریت کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) اظهارداشت: در هر مسجد فعال دو پایگاه مقاومت بسیج خواهران و براداران وجود دارد که مسئولیت های متفاوتی برعهده دارند.

وی بیان کرد: روز 31 مردادماه روز بسیج مساجد و محلات است و یکی از برنامه های بسیج جذب داوطلبینی است که برای عضویت در بسیج به مسجد می آیند. آموزش ، سازماندهی و بکارگیری این اعضا بر عهده پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد است.

اسماعیلی اضافه کرد: برگزاری یادواره های شهدا در مساجد، جلسات مذهبی، گرامیداشت مناسبت های مذهبی، ملی و انقلابی جزء برنامه های فرهنگی و تبلیغی بسیج در مساجد است.

وی عنوان کرد: حضور پر شور بسیجیان در نماز جماعت، تشکیل حلقه های صالحین تربیتی بسیج که بسیار اثرگذار است و با استقبال مواجه شده، جلسات بصیرتی، پرسش و پاسخ و تشکیل کلاس های اوقات فراغت در تابستان برای نوجوانان و جوانان بر عهده پایگاه های بسیج مساجد است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: برگزاری اردوهای فرهنگی زیارتی و راهیان نور، اجرای برنامه های ورزشی ، اعزام گروه های جهادی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و بخصوص روستا جزء برنامه های پایگاه بسیج مساجد است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها