خبرهای داغ:
به مناسبت گرامیداشت بازگشت آزادگان:

بازدید مسئولین شهرستان تاکستان از خانواده‌های آزادگان

به مناسبت گرامیداشت بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی جمعی از مسئولین شهرستان تاکستان، از خانواده آزادگان این منطقه دیدار کردند.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۶۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت گرامیداشت بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی جمعی از مسئولین شهرستان تاکستان، از خانواده آزادگان این منطقه دیدار کردند.

در این دیدارها فرمانده سپاه ناحیه تاکستان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ، فرماندار ، فرمانده نیروی انتظامی ، رییس بنیاد شهید و جمعی از مسئولین این شهرستان حضور داشتند.

یکی از آزادگان سرافراز شهرستان تاکستان بیان کرد: تمامی اسرا ایرانی با لباس شخصی اسیر شدن و ما را به اردوگاهی که صلیب سرخ خبر نداشت، بردند، نام و نشانی از ما به کسی نمی دادند تا اینکه روزی یکی از اسرا را به علت ضرب و شتم بسیار برای آزادی به مرز ایران آوردند، تا وی را تحویل مرز ایران بدهند که از طریق آن آزاده توانستیم آزاد شویم.

آزاده سرافراز متذکر شد: آن اسیر آدرس اردوگاه و تعداد نفرات را به صلیب سرخ داده بود و پس از شناسایی این افراد توسط صلیب سرخ به ایران اسلامی بازگشتند.

وی با اشاره به  انگیزه رژیم بعث عراق از بی نام و نشان کردن اسرا اینگونه عنوان کرد: به خاطر سلاح و توپ و تانکی که صدام درخواست خرید  از ترکیه خرید را داشت و به علت اینکه قدرت پرداخت پول آن را نداشت، بر این اساس تصمیم گرفته بود که به جای مبلغ سلاح‌ها اسرای ایرانی را به ترکیه بفرستد تا دولت ترکیه با ایران بر سر اسرا معامله نماید.

در حاشیه دیدارهای مسئولین آزاده دیگری اذعان کرد: ما را برای سرشماری در محوطه جمع کردند و تونل مرگی ترتیب دادند و اسرا باید از بین دو ستون از نیرو های بعثی عبور میکردند و به عمد به پای اسرا میزدند تا زمین بخورد و تا میتوانستند او را با کابل برق و سیم خاردار میزدند.

وی گفت: وقتی قطعنامه پذیرفته شد، از بعضی اسرا سوال میکردم که آیاد راضی به پذیرش مفاد قطعنامه و صلح هستیدیا نه؟ اسرا در جواب می گفتند: ما راضی هستیم ده سال دیگر هم در زندان باشیم ولی جمهوری اسلامی ایران سربلند باشد.

و پیام آزادگان به کسانی که در جمهوری اسلامی امور را در دست دارند این است که، اگر ما در زندانهای صدام بعثی مقاومت کرده و ایستادیم، اکنون وظیفه شماست که از منافع کنونی این مملکت دفاع کنید و منافع ملی و دینی این مرزو بوم را به بیگانگان ترجیح ندهید.         

7001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار